کتاب تخصصی «عکاسی زیر آب» منتشر شد

موسیقی نو: کتاب «عکاسی زیر آب» نوشته قاسم رستی خواه و با ویراستاری برومند شکری از سوی انتشارات مدید منتشر و روانه بازار نشر گردید. این کتاب شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل تجربه چهل ساله نگارنده است.

قاسم رستی‌خواه متولد یکم اردیبهشت ۱۳۳۴، تحصیل‌کرده مدرسه عالی تلویزیون و سینما، فیلمبردار حرفه‌ای صدا و سیما و مدرس عکاسی و فیلمبرداری در دانشگاه فرهنگ و هنر و صدا و سیما است.

در بخشی از کتاب آمده است:

بیش از هفتاد درصد کره زمین را آب پوشانده است. گفته شده که ناشناخته­ های بشری از آب و دنیای آن بیشتر از ناشناخته های فضا است. کشور عزیز ما در شمال و جنوب متصل است به دریای خزر و خلیج فارس که هر دو به دلایلی در ردیف مهمترین منابع طبیعی در جهان هستند. برخی عقیده دارند که بقا و آینده ایران به چگونگی تعامل مردم ایران با این دو نعمت بزرگ الهی دارد. آنچه که در استفاده و نگهداری بهینه از خلیج فارس و دریای خزر اساسی و سرنوشت ساز است، همان نیروی خارق العاده انسانها و همت و تلاش ملت بزرگ ایران است. می توان با آشنا و مأنوس کردن جوانان و متخصصین ایران با هنر جذاب عکاسی آب و زیر آب، زمینه لازم را فراهم ساخت تا توجه و نگاه آحاد مردم ایران زمین به آب­های شمال و جنوب و داخل کشورمان عمیق تر و اصولی گردد.
با توجه به اهمیت و نقش عمده ای که دریای خزر و خلیج فارس در بقاء و قدرت ایران دارند، گسترش دانش عموم و شناخت بیشتر این دو منبع آبی برای جوانان ایرانی ضروری است. در میان رشته­ های مختلف عکاسی می­ توان از عکاسی در آب به عنوان یک رشته کاملاً تخصصی یاد کرد، در حالی­که در کشورهای دیگر این رشته بسیار شناخته شده است.