جشنواره فیلم روباز «آسمان» با رویکرد هنری ـ گردشگری در مهاباد برگزار می‌شود

به گزارش موسیقی نومنصور جهانی ـ نخستین دوره جشنواره فیلم روباز «آسمان» با ویژگی‌های هنری و گردشگری از سوی مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مُکریان» با مدیریت «ابراهیم سعیدی» سینماگر باتجربه در شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مُکریان» با همکاری و مساعدت شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مهاباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد؛ نخستین دوره جشنواره روباز فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس «آسمان» با محوریت هنری ـ گردشگری را در شهر مهاباد برگزار می‌کند.
این جشنواره، با رویکرد ارتقاء سطح هنر سینما و فرهنگ و هنر منطقه، جذب مخاطب گردشگری در شهر مهاباد و منطقه؛ در نیمه اول شهریور ماه هر سال، به مدت چهار روز، در میدان اصلی شهر زیبا و توریستی مهاباد برگزار می‌گردد.
در جشنواره فیلم روباز «آسمان»، نمایش آثار بخش‌های اصلی و جنبی؛ هر شب در فضای باز میدان و نقطه اصلی شهر «میدان منگوران» در ۲ سانس به نمایش در خواهند آمد و در طول روز نیز، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح و کارشناسان برجسته سینما و عکاسی برگزار می‌گردد.
میهمانان حاضر در جشنواره و گردشگرانی که در زمان برگزاری جشنواره به شهر مهاباد و منطقه موکریان سفر خواهند کرد؛ به صورت هم‌زمان هم، با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این منطقه بکر و زیبا آشنا می‌شوند. با همین هدف، برنامه‌های جنبی برای معرفی فرهنگ و هنر مهاباد و منطقه طراحی و تدارک دیده شده است که در طی روز، در مناطق مختلف شهر مهاباد، اجرا می‌گردند.
طراحی این جشنواره، پس از ۴ سال کار کارشناسی از سوی کارشناسان مؤسسه «لاوان فیلم مکریان» آماده شده است؛ که با مساعدت و همکاری مهندس «بابک رستم‌پور» شهردار شهر مهاباد و هم‌چنین دکتر «آرش شهابی» رئیس شورای این شهر، با شعار ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و در جهت خلق فضای مناسب ارتباط بین مردم و گردشگران برگزار می‌گردد.
لوگوی نخستین دوره جشنواره فیلم روباز «آسمان»، توسط «منصور محمدی» گرافیست و عکاس مطرح مهابادی طراحی شده است؛ نشانه جشنواره، برگرفته از نماد تاریخی «فقرقا» (فه‌قره‌قا) Fakhrigah و تلفیق آن با شماتیک فیلم و چرخشی سیال در بستر آسمانِ آبی، بازتعریفی ساده و مدرن از هویت فرهنگی و تاریخی مهاباد است که در آن، هنر جایگاه ویژه‌ای دارد. دخمه سنگی «فقرقا» مقبره‌ای مربوط به زمان مادهاست که در کنار روستای ایندرقاش نزدیک مهاباد قرار گرفته ‌است.
مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مکریان»، سال گذشته؛ نخستین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی «لاو» (جوان) را به منظور شناسایی و ارتقاء سطح فیلم‌نامه‌نویسی منطقه، با موفقیت و در سطح قابل قبولی برگزار کرد که اخبار و گزارش‌های این رویداد معتبر سینمایی در رسانه‌های گروهی سراسر کشور و اقلیم کُردستان عراق، با استقبال و بازتاب‌های گسترده‌ای مواجه شد.

مدیریت روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم «آسمان» مهاباد.