استقبال خوانندگان پاپ از سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر

به گزاش موسیقی نو محمود سالاری روز یکشنبه در دومین روز ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در مجموعه باغ زیبا که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این معاونت سه جشنواره تئاتر، موسیقی و تجسمی را پیش رو دارد؛ جشنواره هنر‌های تجسمی، تئاتر و موسیقی فجر در بهمن ماه برگزار می‌شوند.

وی افزود: جشنواره هنر‌های تجسمی به لحاظ تعداد از تمام رشته‌ها وسعت بیشتری دارد و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. امسال چهره‌هایی را به عنوان دبیر انتخاب کردیم. زمانی که تعداد عناوین زیاد می‌شود هر بخش دبیر دارد و هر دبیری داور انتخاب می‌کند. امسال موفق شدیم اساتید برگزیده را داشته باشیم.

سالاری ادامه داد: امسال تعداد داوران زیاد است. تعداد آثاری که در بخش تجسمی رسیده بسیار بود که ۶۸۰ اثر از میان آن‌ها انتخاب شده است و در بخش موسیقی نیز تعداد و کیفیت آثار ارسالی که شامل ۴۲۸ اثر است، بالاست.

سالاری ادامه داد: در حوزه تئاتر، بخش‌های مختلفی داریم. بخش غزه، دانشجویی و بخش ملل به دوره امسال اضافه شده است. امیدواریم جشنواره‌های آبرومندی داشته باشیم. جشنواره تئاتر در ۴ استان در حال برگزاری است. جشنواره شیراز با استقبال خوبی مواجه شد. آثار در حال انتخاب و داوری است و گروه‌هایی که امکان حضور ندارند فیلم‌های آن‌ها داوری می‌شود.

رکورد حوزه بین‌المللی در جشنواره فیلم فجر شکسته شد

رییس سازمان سینمایی هم با اشاره به ثبت ۶۲۱ اثر در بخش بین‌الملل چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بر خلاف تحریم‌هایی که صورت گرفته است، گفت: امسال رکورد حوزه بین‌المللی در جشنواره فیلم فجر شکسته شد.

وی با اشاره به آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره و ثبت بیش از ۱۱۵ اثر در دوره چهل و دوم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار داشت: ۱۶ اثر از استان‌ها ارسال و ۳۴ فیلم در این مناطق فیلم‌برداری شده است و ۱۰ تهیه کننده و ۹کارگردان جدید با جبهه فکری انقلابی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهند داشت. همچنین رویش‌های خوبی در حوزه بانوان داشتیم و ۸ کارگردان خانم در این دوره حضور دارند.

خزاعی همچنین با بیان این‌که در همه استان‌ها حضور داشتیم و وضعیت زیرساخت استان‌ها را بررسی کردیم، گفت: بیش از ۲۰۰ سالن سینما افتتاح شده که تا پایان دولت تعداد سینما‌های کشور به عدد هزار می‌رسد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ۵ رویداد در سازمان سینمایی پیش رو داریم که ۳ رویداد از این تعداد در استان‌ها برگزار خواهد شد. وضعیت سینما‌ها در حوزه اقتصاد بسیار خوب است و تمام مشکلات مالی سینماداران حل شده و به سود رسیده‌اند. سیاستگذاری که در شهرستان‌ها هم صورت می‌گیرد بسیار خوب است.