پروژه «چند شب» به فصل سیزدهم رسید

به گزاش موسیقی نو به نقل از امور رسانه‌ای پروژه موسیقایی «چند شب»؛ فصل سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» پس از مدت‌ها وقفه در برگزاری این رویداد، طی روزهای بیستم، بیست و یکم و بیست و دوم دی سال ۱۴۰۲ به میزبانی تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

در فصل سیزدهم این پروژه تعدادی از نوازندگان برگزیده و شناخته شده موسیقی ایرانی در قالب کنسرت‌های تک‌نوازی، دونوازی و سه‌نوازی سازهای ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

افشین معصومی تهیه‌کننده و مدیر برگزاری پروژه موسیقایی «چند شب» با اشاره به برگزاری این رویداد پس از مدت‌ها تعطیلی، توضیح داد: پس از برگزاری دوره دوازدهم پروژه موسیقایی «چند شب» که در آذر سال ۱۳۹۸ برگزار شد، این بار بسیار خوشحالیم که پس از چهار سال سکوت و توقف این پروژه، بار دیگر میزبان هنرمندان و مخاطبان فهیم موسیقی در قالب دوره سیزدهم خواهیم بود. به هر حال بعد از پاندمی کرونا و شرایطی که منجر به توقف در برگزاری کنسرت‌ها شد، انگیزه‌ای برای برگزاری این پروژه وجود نداشت اما به عقیده من خلوت گزیدن، اجرا نکردن و صرفا در مباحث آموزشی حضور داشتن از سوی هنرمندان، ضایعه‌ای دارد که جامعه فرهنگی و دوستدار موسیقی ایرانی را دچار فقدان می‌کند.

وی افزود: به اعتقاد من موسیقی ایرانی و توجه به آن می‌بایست به عنوان یک کالای مهم در سبد فرهنگی خانواده‌ها باقی بماند و ما به واسطه حضور هنرمندان ارزنده این عرصه نباید اجازه دهیم که چنین محصول فرهنگی ارزشمندی به ورطه فراموشی سپرده شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همت هنرمندان عزیز و تلاش‌گر حوزه موسیقی دوباره پروژه «چند شب» را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این شروع خوبی برای ادامه دادن مسیری باشد که برایم بسیار با اهمیت است.

طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، برنامه کنسرت‌ها به ترتیب زیر اعلام شده است:

*چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰

اجرای اول: بهمن فریاد رس نوازنده کمانچه و حمید قنبری نوازنده تمبک

اجرای دوم: احسان ذبیحی فر نوازنده کمانچه

اجرای سوم: شهرام غلامی نوازنده عود

*پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰

اجرای اول: نازنین غنی زاده نوازنده کمانچه

اجرای دوم: میلاد محمدی نوازنده سنتور

اجرای سوم: سامر حبیبی نوازنده کمانچه، آرش فرهنگفر نوازنده تمبک

*جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰

اجرای اول: پویان عطایی نوازنده سنتور، سهیل‌اله دادیان نوازنده تمبک

اجرای دوم: مرتضی صنایعی نوازنده نی

اجرای سوم: حسام اینانلو نوازنده کمانچه، پارسا نظری نوازنده کمانچه، فرزانه مهدی‌زاده نوازنده کمانچه

مجموعه کنسرت‌های «چند شب» به مدیریت افشین معصومی از تیر سال ۱۳۹۶ با هدف یادآوری ریشه‌های اصلی موسیقی در دوره‌های مختلف طراحی و برگزار شده که در هر دوره به یک، ۲ یا چند ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش‌های دیگری از گونه‌های موسیقی پرداخته می‌شود.

مرحله فروش بلیت دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» از روز یکشنبه دهم دی آغاز شده و علاقه مندان برای تهیه بلیت کنسرت‌های این دوره می‌توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.