همایون شجریان و کنسرت کانادا

 

 

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی پس از برگزاری پروژه موسیقایی «به رنگ صدا» شهریورماه سال جاری در کشور کانادا کنسرت‌ هایی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرنگار مهر، «همایون شجریان» خواننده موسیقی ایرانی که چندی پیش در تالار بزرگ وزارت کشور مجموعه کنسرت‌های «به رنگ صدا» را به رهبری ارکستر «آرش گوران» برگزار کرده بود، شهریور ماه سال جاری در چهار شهر کشور کانادا این پروژه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

این کنسرت‌ها قرار است در شهرهای تورتنتو، مونترال، ونکوور و کالگاری به مخاطبان ارائه شود، این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در این کنسرت‌ ها آرش گوران همچون پروژه تهران به عنوان رهبر ارکستر همایون شجریان را در قالب ارکستر سیاوش همراهی خواهد کرد.

گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان که از اواخر اسفند ماه سال گذشته مجدداً فعالیت‌های خود را در عرصه اجراهای زنده با برگزاری تور کنسرت‌های اروپایی در کشورهای بلژیک، هلند، فرانسه و امارات آغاز کرده بود، تیرماه سال جاری بود که در تالار بزرگ وزارت کشور تهران روی صحنه رفت.

«سروچمان» به آهنگسازی زنده یاد محمدرضا شجریان، «دیار عاشقی هایم» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «دلستان» به آهنگسازی همایون شجریان، «هوای زمزمه‌هایت» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «اشک مهتاب» به آهنگسازی حسن یوسف زمانی، «یک نفس آرزوی تو» به آهنگسازی سعید فرج پوری، «آسمان ابری» به آهنگسازی غلامرضا صادقی «زلف برباد مده» با آهنگسازی سعید فرج پوری، «بگذار سر به سینه من» با طراحی آواز همایون شجریان از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

مهیار طریحی نوازنده سنتور، آزاد میرزا پور نوازنده تار و سه تار، مهرزاد اعظمی کیا نوازنده کمانچه، باس – کاخن – کوزه – اسنیر- درام – راید – های هت، حسین رضایی نوازنده دف- طبل باس، آئین مشکاتیان نوازنده تمبک – کوزه و کاخن نوازندگان سازهای ایرانی و مازیار ظهیرالدینی نوازنده ویولن آلتو، پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویولن، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، آرمین قضاتی نوازنده ویولن، علیرضا چهره قانی نوازنده ویولن، بهار فلسفی نوازنده ویولن، فرشاد شیرانی نوازنده ویولن، دانیال جورابچی نوازنده ویولنسل، یاسمن کوزه گر نوازنده ویولنسل، مهدی عبدی نوازنده ویولنسل، پیمان ابوالحسنی نوازنده ویولن آلتو، پرهام میلانی نوازنده ویولن آلتو، هادی اسماعیلی نوازنده کنترباس، امیر دارابی نوازنده پیانو گروه نوازندگان سازهای جهانی کنسرت را تشکیل می‌دادند.

در تیم اجرایی نیز سحر فروزان مدیر برنامه، رضا موسوی کارگردان و طراح صحنه، شیما میرحمیدی طراح لباس، غلامرضا صادقی صدابردار، نگین شکیبا برنامه ریز، افسانه شجریان عکاس مستند، مصطفی طباطبایی و گروه همراه ساخت و اجرای دکور، محمد صیدآبادی طراح نور، آیدا آب پرور تولید تصاویر، خشایار لهراسبی طراحی و ساخت ویدئو کلیپ «دیار عاشقی هایم»، حسام فروتن و مرتضی زمانی اجرا و مپینگ، بهاالدین درگاهی، حسن مدبری، علی پیروزی، فرشید برگ نیل، کیوان عراقی گروه صدا، کامیار مینوکده عکس ارکستر «سیاوش» را یاری می‌کردند.

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سالهای آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آئینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری و پروژه «به رنگ صدا» اشاره کرد. کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تأسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.

.

همایون شجریان و کنسرت کانادا//