نماهنگ «ساقی» منتشر شد/ به تماشای یک ملودی دلنشین کرمانشاهی

به گزارش موسیقی نو فرشید کاکاوند نوازنده و آهنگسازموسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «ساقی» را با همراهی گروه تنبورنوازان طرز پیش روی مخاطبان قرار داد.

به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، موزیک جدید فرشید کاکاوند با همکاری گروه تنبورنوازان «طرز» با نام «ساقی» در قالب یک نماهنگ منتشر شد.

در این قطعه که پیش از این در قالب یک اثر به زبان فارسی آلبوم «سِحر سحر» منتشر شده، محمدرضا دارابی از پیشکسوتان موسیقی کردی کرمانشاه با گروه همکاری کرده است.

در توضیحات تکمیلی این قطعه آمده است:

«موسیقی اصیل تنبور با ریشه‌ای برگرفته از مناطق و موسیقی کردی اما با فضایی متمایز و خاص است، استاد دارابی از بزرگان و خوانندگان نام آشنا موسیقی کردی در این اثر فضای موسیقی اصیل تنبور را بسیار زیبا و پر از احساس اجرا کرده‌اند.ویژگی دیگر این اثر مستقل بودن بخش کوبه‌ای هست؛ در این مسیر بخش سازهای کوبه‌ای در این قطعه به صورت تنظیم شده با تنبور همراهی می‌کنند و هر ساز شخصیت مستقلی را نمایش می‌دهد. در این بخش که با همراهی سازهایی چون تمبک، دف، دهل و بندیر همراه است، رشید کاکاوند به عنوان تنظیم کننده حضور دارد.

همراهی سازهای کمانچه و عود با ساز تنبور نیز در این کار مهم است، در واقع ماهیت موسیقی مقامی تنبور در این کار تقویت شده و در همان فضای موسیقی تنبور ایفای نقش کردند. معمولا حضور سازهای ملودیک دیگر در کنار تنبور فضای موسیقی را کمی به سمت موسیقی دستگاهی سوق می‌دهد که در این موزیک این اتفاق نیفتاده و سازهای دیگر در مسیر موسیقی تنبور حرکت می‌کنند.»

گروه تنبورنوازان طرز از جمله گروه های شناخته شده حوزه موسیقی است که تاکنون علاوه برهمکاری با هنرمندان تراز اول موسیقی کشورمان، کنسرت های متعددی را نیز در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

نکته دیگر اینکه در این اجرا حضور نفرات این گروه هست که همگی از هنرجویان فرشید کاکاوند هستند، ضمن اینکه تلاش برای ایجاد فضایی برای بروز و نمایش توانایی هنرجویان مستعد و همچنین قرار دادن آنها در کنار اساتید بزرگ و برجسته موسیقی بسیار حائز اهمیت بود.