معاون هنری وزیر ارشاد با موسیقیدان پیشکسوت دیدار کرد

 

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با «محسن نفر» موسیقیدان پیشکسوت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمود سالاری» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه «محمد الله‌یاری فومنی» مدیرکل دفتر موسیقی و «امیرعباس ستایشگر» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با حضور در منزل محسن نفر موسیقیدان، پژوهشگر، مدرس و نویسنده موسیقی با وی دیدار کردند.

محسن نفر در این دیدار ضمن اشاره به تعریف هنر از اهمیت توجه به آن برای رسیدن به کمال گفت و نقش هنرمندان در جامعه را مهم دانست و رسالت هنرمند را ایجاد اثری دانست که باعث اثربخشی و تقرب به خداوند باعث پیشرفت در سطح جامعه شود.

در این دیدار محمد الله یاری مدیرکل دفتر موسیقی ضمن اشاره به آثار استاد محسن نفر و جایگاه علمی وی، از آمادگی این دفتر و انجمن موسیقی ایران برای تعامل و انتشار آثار محسن نفر و همچنین برگزاری نشست‌های هم اندیشی با موضوعات تخصصی در حوزه موسیقی با حضور وی خبر داد.

معاون امور هنری هم در این دیدار با بیان اهمیت توجه به ذائقه موسیقایی مخاطبان از تولید آثار باکیفیت و تأثیر گذار گفت و افزود: محسن نفر از سرمایه‌های فرهنگی هنری کشور است که آثار و نوشته‌های ارزشمندی در زمینه موسیقی دارد و با توجه به جایگاه وی در موسیقی می‌توان جریانات هنری تأثیرگذاری در جهت اعتلای هر چه بهتر موسیقی فاخر کشور ایجاد کرد.

موسیقیدان پیشکسوت، محسن نفر متولد ۱۳۳۹ در تهران، آهنگساز، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی و نوازنده تار و سه تار و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی آهنگساز و نوازنده تار آلبوم‌های «وصل مستان»، «شمس الضحی»، «باغ ارغوان»، «یاد یار و فکر نو»، «یاس»، «خاکستری»، «آبی» و «سرگردان» است. او همچنین آهنگ‌سازی چند فیلم را بر عهده داشته‌است.

/