محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد از ابلاغ سند ملی موسیقی خبر داد

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمدمهدی اسماعیلی گفت: دیروز سند موسیقی از طرف آقای رئیس جمهور ابلاغ شد که این اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است، ۴۵ سال بود این حوزه قانون بالادستی نداشت.

حمد مهدی اسماعیلی صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز سند موسیقی از طرف آقای رئیس جمهور ابلاغ شد که این اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است. ۴۵ سال بود این حوزه قانون بالادستی نداشت. این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بسیار مترقی است. الان آن را منتشر کرده‌ایم و همه عزیزان می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی همچنین بیان کرد: آقای رئیس جمهور دیروز هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بنیاد پویانمایی را ابلاغ کردند و این بنیاد زیر نظر وزیر فرهنگ تشکیل خواهد شد. شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی هم با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی جلو خواهد رفت.

وزیر ارشاد درباره نظارت بر اجرای کامل کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان تاکید کرد: اول باید از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر کنم. مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بودند. سال گذشته، بعد از سالیان سال مطالبه، روز ۲۵ آبان را به دلیل همین ماهیت مکتب شهادت‌طلبانه‌ای که آنجا حاکم است، به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان نامگذاری کردیم.

وی افزود: در اصفهان دوستانمان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود، اما در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با دوستان خوبمان در وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است. حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خداقوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور به خاطر اینکه اجرا یک شب به تاخیر افتاده بود برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود تا آن موضوع هم جبران شود. علاوه بر تشکر از مردم هنرپرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتار خوب و منطقی داشتند.