زندگی اعضای گروه موسیقی «بیتلز» سوژه فیلم سینمایی«سم مندس» می‌شود

به گزارش موسیقی نو «سم مندس» کارگردان انگلیسی برنده اسکار، چهار فیلم درباره هر یک از اعضای گروه موسیقی معروف «بیتلز» می‌سازد.

سم مندز کارگردان برنده اسکار قرار است تا داستان زندگی چهار عضو گروه بیتلز پال مکارتنی، جان لنن، جورج هریسن و رینگو استار را با همکاری کمپانی سونی، در آثار سینمایی جداگانه برای هر عضو، به تصویر بکشد. این اولین دفعه‌ در تاریخ است که مالک آلبوم‌های این گروه، و از طرفی اعضای گروه، اختیار کامل برای استفاده از کل آهنگ‌های بیتلز را به یک اثر سینمایی می‌دهند.
مندز هر فیلم را از دید یکی از این هنرمندان نقل می‌کند. این خبر در حالی پخش شد که اکثر مدیران استودیوهای فیلمسازی در هالیوود، از طرح فیلمساز انگلیسی استقبال کردند. کارگردان «اسکای‌فال» Skyfall در مصاحبه‌ای به وب‌سایت ددلاین گفت: «ما قبل از کریسمس به لس‌آنجلس رفتیم و همه از این طرح خوششان آمد. ما به این دلیل سونی را از میان دیگر رقبا انتخاب کردیم که مدیران این‌ مجموعه راه‌های خلاقانه‌ای برای اکران این آثار داشتند‌.»
پیپا هریس شریک مندز در تهیه‌کنندگی این آثار درباره نحوه شکل گرفتن این پروژه اشاره داشت: «این نبوغ و قدرت متقاعد کردن سم بود که به جواب مثبت پال مکارتنی، رینگو استار، شان لنن و آلیویا هریسون ختم شد.»
وب‌سایت ددلاین درباره به شهرت رسیدن گروه بیتلز نوشت: «گروه بیتلز چهره موسیقی و مشهور شدن را تغییر داد. نام آن‌ها حتی از الویس پریسلی هم بزرگ‌تر است؛ بسیاری از خوانندگان مشهور که در کودکی و نوجوانی این گروه را برای اولین بار در تلویزیون دیدند، مسیر هنری خود را برگزیدند. چند مستند عالی از زندگی بیتلز ساخته شده است‌؛ ران هاوارد The Beatles: eight days a week – the touring years را ساخت و از طرفی پیتر جکسون سه سال پیش The Beatles: get back را در پلتفرم استریمینگ دیزنی پلاس عرضه کرد.»
ددلاین در ادامه اشاره داشت: «هواداران بیتلز برای این دیدن این گروه حاضر بودند تا جان خود را هم به خطر بیاندازند… مدل مو این گروه، تا چند دهه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو بین مردان بود. آن‌ها حتی جز اولین ابرستاره‌هایی بودند که درباره مسائل مهم سیاسی نیز اظهار نظر کردند. این گروه در سال ۱۹۷۰ از هم پاشید و هر یک اعضا مسیر جداگانه خود را ادامه دادند… هر یک با چالش‌های متفاوتی در زندگی روبرو شدند؛ یک فرد چاقو کش نزدیک بود تا هریسون را در خانه خودش بکشد که همسر او، این فرد بیمار را با ضربه یک میله آهنی بیهوش کرد. لنن از سوی یکی از هواداران افراطی، با ضرب گلوله در سال ۱۹۸۰ کشته شد. مکارتنی و استار هنوز زنده‌اند.»
کمپانی اپل مالک آلبوم‌های موسیقی این گروه بوده و در بیانیه‌ای گفتند: «ما از همکاری با سم، پیپا و جولی بسیار خوشحال بوده و از نحوه بدیع داستان‌گویی تیم استقبال می‌کنیم. ارزش حمایت کمپانی سونی از چشم‌انداز این پروژه، وصف نشدنی است.»
کمپانی سونی نیز این پروژه را یک اتفاق تاریخ ساز خواند و معتقد است که اعضای گروه بیتلز دنیا را برای همیشه تغییر دادند. سونی نیز به نوبه خود از اینکه عضوی از ساخت این فیلم‌ها است، در پوست خود نمی‌گنجد.
البته جدای از این تعارف‌هایی که افراد مذکور برای یکدیگر تکه و پاره کردند، باید اشاره داشت که کمپانی سونی این روزها فاجعه‌ای به نام «مادام وب» Madame web را روی پرده‌های سینما دارد. این اثر به قدری ضعیف است که برخی برای خندیدن و صرفاً تمسخر به تماشای آن می‌روند. در گزارشی اشاره داشتیم که ۲۰۲۴، سالی چالش ساز برای هالیوود خواهد شد. هیچ اثری در دو ماه اول اکران، در حد و اندازه‌ پیش‌بینی‌های کارشناسان گیشه ظاهر نشده است.