زندگینامه «بیلی آیلیش» خواننده و ترانه سرا

 

 

 

موسیقی نو: «بیلی آیلیش» یکی از ستارگان نوظهور در عرصه موسیقی است که نسبت به سن کمی که دارد توانسته است محبوبیتی مثال زدنی را در بین افراد مختلف برای خود کسب کند و طرفداران خود را مجذوب خود کند.

او برخلاف بسیاری از هم سن و سال های خود مانند «جاستین بیبر» و «سلنا گومز» فردی به دور از حاشیه است که بیشتر وقت خود را در جهت برنامه ریزی برای تولید آثار گوشنواز صرف می کند.

اولین باری که نام او را شنیدیم زمانی بود که  ترانه ای را که برادرش برایش نوشته بود را خواند این ترانه که چشم های اقیانوسی نام داشت به محض انتشار جزو پر فروش ترین موسیقی های زمان خود بود.

اگر بخواهیم کمی در زندگی شخصی او کندوکاو کنیم در ابتدا باید بگویم آیلیش در کالیفرنیا در یک خانواده ی سه نفره به دنیا آمد.

خانواده ای که هر چند آماتور ولی هر کدام به نحوی خود را به هنر و موسیقی وصل کرده بودند و اصطلاحا او در یک خانواده ی هنرمند چشم به جهان گشود.

خانواده ی آیلیش از همان ابتدا اصرار داشتند تا بیلی خود را در یکی از حرفه هایی که به نحوی به هنر مربوط است بروز دهد و تاکید داشتند که انگیزه ی خود را در یکی از کلاس های هنر، رقص و یا بازیگری جستجو کند.

او در سنین نوجوانی اولین ترانه ی خود را با الهام از یک فیلم به نگارش درآورد و از آن پس تمامی کارهای خود را به کمک برادرش تنظیم کرده و طبق گفته ی خود او اکثر ترانه ها نوشته  برادرش «فینیاس» است و تنظیم و تهیه نیز با مشورت با او انجام می شود و در مصاحبه ای از فینیاس شنیده شد که سعی می کند ترانه هایی بنویسد تا آیلیش با آنها راحت باشد و آنها را دوست داشته باشد.

 

 

 

آثار مشهور بیلی آیلیش

از جمله آهنگ هایی که پس از تک آهنگ چشم های اقیانوسی منتشر شد و باز هم مورد قبول مردم و حتی اهل هنر قرار گرفت و همچنین برای برخی از آنها عنوان های بزرگی را در سنین جوانی به خود نسبت داد عبارتند از:

  • دل درد
  • بی حوصله
  •  میمون صفت
  •  آلبوم به من لبخند نزن
  • دیگر نمی خواهم تو باشم
  • پسر من
  • قلب های شکسته ی پتیاره ها
  • باید من را با تاج ببینی
  • وقتی مهمونی تموم میشه
  • به خاک سپردن یک دوست
  • آهنگ Bad Guy
  • آهنگ When The Party’s Over

 

قطعا  اگر ترانه هایش را با دقت بیشتری گوش دهیم می توانیم دلیل محبوبیت او را از درون نوشته ها و نت های موسیقی اش بیابیم.

آنچه سبب شکوفایی این هنرمند جوان شد این است که در ترانه هایش به نکاتی اشاره می کند که شاید کمتر کسی به آن دقت کند و یا کسی علاقه ای به صحبت کردن راجب آن موضوعات نداشته باشد و همین امر سبب می گردد تا آهنگ های او به تعداد بیشتر شنیده شود  و عنوان پرفروش ترین را برای خود جذب کند.

اگر از دور به این شخصیت هنری بنگریم همیشه او را با لباس های گشاد و شُل میبینیم و به گفته خودش او این سبک را انتخاب کرده و دوست دارد و هدفش این است که با این وسیله توجه دیگران را به خود و آهنگ هایش جلب کند و اینگونه در یادها بماند و به دیگران بفهماند که او فردی متفاوت است حتی یکبار از او شنیده شده که دلیل انتخاب این سبک پوشش این بوده که مردم را از قضاوت درباره ی اندامش بازدارد.

 

زندگی شخصی بیلی آیلیش

بیشتر که در زندگی شخصی او جستجو می کنیم متوجه خواهیم شد که او سختی های فراوانی را پشت سر گذاشته است.

دوره ای از زندگی اش را در حال دست و پنجه نرم کردن با افسردگی بوده و یکبار در فضای مجازی خود اعلام کرد که دچار نشانگان توره (عارضه عصبی) و حس آمیزی شده است.

از جمله علایق بیلی آیلیش که خود او نسبت به آنها اذعان داشته این است که او گیاهخوار است و سعی دارد در فضای مجازی از این موضوع دفاع کند و آن را تبلیغ کند و موضوع دیگر علاقه ی او به جاستین بیبر است و خود در یکی از مصاحبه هایش این موضوع را اعلام کرد.

یکی دیگر از موضوعات جالبی که درباره ی او وجود دارد این است که او هیچگاه به مدرسه نرفته و خانواده ی او اینگونه صلاح دیدند تا او را بیشتر در دنیای موسیقی غرق کنند تا کلاس های مدرسه.

 

بیلی آیلیش را می توان یک هنرمند مردمی دانست او برخلاف سایر هنرمندان و سلبریتی ها که برای صفحات مجازی خود ادمین دارند خود اداره کردن صفحات شخصی اش را به عهده گرفته تا بتواند مستقیم تر با مردم ارتباط بگیرد و شاید بتوان گفت صفحه ی او با میلیون ها فالوور جزو یکی از صفحات محبوب برای کاربران به شمار می رود.