زندگینامه استاد «جلیل شهناز»

موسیقی نو زندگینامه استاد «جلیل شهناز»، یکی از بزرگان هنر موسیقی برای افرادی که سعی دارند در این عرصه به موفقیت های بزرگی دست یابند می تواند بهترین سرمشق باشد در این مقاله سعی بر آن داریم شما را با سرگذشت این استاد بزرگ آشنا سازیم.

بزرگان موسیقی بسیاری با فعالیت های خود در هنر موسیقی ایران نقش آفرینی کرده اند که در این میان می توان گفت ایشان از بهترین های آن ها می باشد که با فعالیت های درخشان خود در عرصه موسیقی ایران به وضوح می درخشد و کمتر افرادی را می توان یافت که این شخصیت بزرگ موسیقی را نشناسند. استاد جلیل شهناز در سال ۱۳۰۰ در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشوده است و می توان گفت اکثر اعضای این استاد با هنر موسیقی آشنا می باشند و هر یک در رشته های مختلف چون سنتور، تار، سه تار و کمانچه به سمت های بزرگی دست یافته و در مقام استادی به فعالیت مشغول می باشند.

زندگینامه استاد جلیل شهناز برای بسیاری از طرفداران و علاقه مندان این استاد بزرگ جای تحسین داشته و علاقه مندان پیروی از راه و رسم وی در این عرصه مشتاق مطالعه و شنیدن زندگی نامه استاد جلیل شهناز می باشند که در این خصوص می توان گفت شهناز از همان کودکی به موسیقی و نواختن تار علاقه پیدا کرد و در نزد عبدالحسین شهنازی و برادر بزرگتر از خویش به آموختن این هنر بزرگ پرداخت.

تلاش و پشتکار وی در حدی بود که توانست در همان سنین جوانی از نوازندگان محبوب و خوب شهر خویش شناخته شود. به گونه ای که در کتاب موسیقی دانان ایرانی امده است: شهناز نوازندگی در رادیو اصفهان را از سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۶ شروع و ادامه داد و با دعوت سازمان رادیو تهران به فعالیت های خود در برنامه های گوناگون چون ارکستر حسین یاحقی، برنامه گلها و غیره در شهر تهران مشغول شد.

/