در مراسم خاکسپاری ملکه چه موزیک هایی پخش می شود؟

 

 

حاکمان کشورها طی قرن‌ها اثر خود را بر تاریخ موسیقی گذاشته‌اند؛ از سفارش‌های سلطنتی برای مراسم‌های تاج‌گذاری (مانند قطعه «Zadok the Priest» که برای جورج دوم در سال ۱۷۲۷ نوشته شده است) گرفته تا عروسی‌ها و مراسم‌های تشییع (مانند موسیقی هنری پرسل که برای مراسم خاکسپاری ملکه ماری ساخته شد) و همچنین آثاری که توسط خود آنها ساخته شده است؛ از جمله Greensleeves که گفته می‌شود خلق آن توسط هنری هشتم بوده است.

به گزارش موسیقی نو به نقل از سایت کلاسیکال میوزیک، برنامه‌های مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم دهه‌هاست که مشخص شده، اما چه موزیک و سرود روحانی در مراسم تشییع او در کلیسای وست‌مینستر اجرا می‌شود؟

برنامه‌های مراسم خاکسپاری ملکه چیست؟

۹ صبح روز مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم ساعت بیگ بن (بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان که در شهر لندن واقع است) نواخته خواهد شد.

تشییع جنازه ملکه در کلیسای وست‌مینستر برگزار خواهد شد. او اولین ملکه بریتانیایی است که از سال ۱۷۶۰ مراسم خاکسپاری‌اش در این کلیسا برگزار می‌شود. در حالی که پیکر ملکه ساعت ۱۱ به کلیسا می‌رسد این اتفاق با دو دقیقه سکوت همراه خواهد بود.

پس از این مراسم، پیکر ملکه طی یک حرکت دسته‌جمعی، به قلعه وینزر منتقل می‌شود؛ جایی که حاکمان بریتانیا در طاق سلطنتی به خاک سپرده می شوند. به نظر می‌رسد خاکسپاری ملکه ۱۰ روز بعد از مرگ او برگزار می‌شود.

چه سرودهایی در مراسم تشییع الیزابت دوم اجرا می‌شود؟

هنوز دقیقا مشخص نیست که چه سرودهایی در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم اجرا می‌شود ولی به احتمال زیاد اجرای «سرود ملی»، «اورشلیم» و «به تو عهد می‌کنم، کشور من» بخشی از برنامه خواهد بود.

/

خاکسپاری ملکه انگلیس با نوای کدام موسیقی همراه است؟
اجرای یک گروه موسیقی به مناسبت جشن هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس

/

قطعات موسیقی مراسم تشییع ملکه الیزابت کدام‌اند؟

قطعات موسیقی مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، احتمالا از بین آثار موسیقی انتخاب می شود که در تولد ۹۰ سالگی او در سال ۲۰۱۶ از میان قطعات موسیقی مورد علاقه او منتشر شد که شامل ترکیبی از موسیقی کلاسیک، تئاتر موزیکال و سرودهای محلی بود.

۱. ‘Oklahoma!’ from Oklahoma! (Howard Keel)
۲. ‘Anything You Can Do (I Can Do Better)’ from Annie Get Your Gun (Dolores Gray and Bill Johnson)
۳. ‘Sing’ (Gary Barlow and the Commonwealth Band featuring the Military Wives)
۴. ‘Cheek to Cheek’ from Top Hat (Fred Astaire)
۵. ‘The White Cliffs of Dover’ (Vera Lynn)
۶. ‘Leaning on a Lamp-post’ from Feather Your Nest (George Formby)
۷. ‘Praise My Soul, The King of Heaven’ (Trad hymn)
۸. ‘The Lord is My Shepherd’ (Trad hymn)
۹. A medley of music by Lester Lanin
۱۰. Regimental March Milanollo

چه سرودهایی در مراسم‌های خاکسپاری سلطنتی قبلی استفاده شده است؟

مراسم تشییع جنازه «دوک ادینبورگ»، که با محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی COVID-19 برگزار شد، با اجرای موسیقی رایج در مراسم‌های خاکسپاری رسمی همراه نبود اما موسیقی همچنان نقشی کلیدی را بازی می‌کرد. چهار خواننده «Eternal Father, Strong to Save» را خواندند که یک سرود برای ادای احترام به حضور دوک در نیروی دریایی بود.

همچنین در مراسم تشییع جنازه جورج ششم پدر ملکه الیزابت دوم سرود The Strife is O’er, the Battle Don’ اجرا شد.

و در مراسم ملکه مادر (مادر ملکه الیزابت) سرودهایی چون Immortal, invisible, God only wise’ and ‘Guide me, O thou great Redeemer  اجرا شدند.

/