«انتظار» محمد معتمدی بهترین آلبوم ۲۰۲۳ هلند شد

به گزارش موسیقی نو آلبوم مشترک محمد معتمدی و «رامبراند تریو»، از سوی نشریه معتبر «nrc» به عنوان بهترین آلبوم سالِ کشور هلند معرفی شد.

شرکت «جاست لیسن ریکوردز» آلبوم مشترک محمد معتمدی و رامبراندتریو را در کلیسای قدیمی اُرگل پارک آمستردام به صورت زنده ضبط و منتشر کرد. این آلبوم با عنوانِ «انتظار» پاییز امسال منتشر شد و حالا نشریه معتبر «nrc»که یکی از معتبرترین نشریات هلند است، آلبوم «انتظار» را به عنوان بهترین آلبوم سال در کشور هلند معرفی کرده است.

این نشریه فهرستی از ۲۵ آلبوم برتری را که در سال ۲۰۲۳ در هلند منتشر شده‌اند ارایه کرده و در این میان، اثر مشترک محمد معتمدی و «رامبراند تریو» را به عنوان بهترین آلبومِ سالِ این کشور معرفی کرده است.

آلبوم «انتظار» در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در شهر آمستردام در کلیسایی قدیمی به نام «اُرگل پارک» و به صورت زنده و تک‌برداشتی ضبط شده است. شرکت هلندیِ «جاست لیسن ریکوردز» ناشر این آلبوم است و صدابردای زنده این آلبوم را هم برعهده داشته است.

در اجرای آلبومِ «انتظار» از سازهای قدیمی، اُرگ‌های قدیمی، هارپسیکوردهای قدیمی و سازهای باستانی و قدیمی اروپایی استفاده شده است.

آلبوم «انتظار» هفت قطعه دارد، که عنوان و توضیحِ هر قطعه به این شرح است:‌

«نخستین آهنگ «انتظار» نام دارد که آهنگی ترکی است. قطعه بعدی «از خون جوانان وطن» نام دارد؛ در این قطعه از شعر معروفِ عارف قزوینی در تصنیف معروفی با همین نام استفاده شده ولی در اینجا شعر به صورت بداهه و آوازی اجرا شده است.

تصنیف «بهار دلکش»؛ این قطعه با برداشتی تازه و ملودیِ جدیدی نسبت به تصنیفِ قدیمیِ «بهار دلکش» اجرا شده است.

آهنگ «کوزه‌گر» آوازخوانیِ بداهه بر اساس اشعار خیام است. «دمی با هم به سر بردن» با غزلی از حافظ اجرا شده و شامل آواز و همراهی سازهای پرکاشن و بدون حضور سازهای ملودیک است.

«در میان باغ» قطعه‌ای آوازی است با شعری از حافظ. قطعه پایانی این آلبوم هم به دکلمه یکی از غزل‌های حافظ اختصاص دارد. محمد معتمدی در این قطعه غزلی از حافظ را با مطلعِ «نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر» با موسیقی رامبراند تریو دکلمه کرده است.

آلبوم «انتظار» در حال حاضر در بازار بین‌المللیِ موسیقی منتشر شده است و به زودی در بسترِ پلتفورم‌های داخلی هم در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

در کارنامه هنریِ محمد معتمدی آثار ماندگاری وجود دارد که برخی از آن‌ها حاصل همکاری با گروه‌ها و هنرمندان خارجی است. پیش‌بینی می‌شود که همکاریِ جدید محمد معتمدی با «رامبراند تریو» آغازگر فصل جدیدی از فعالیت‌های این خواننده موسیقی ایرانی باشد.»