سرپرست دفتر موسیقی نواحی ایران:

اساس جشنواره موسیقی سنت و اصالت است

سرپرست دفتر موسیقی و رئیس جشنواره موسیقی نواحی ایران نوشت: این جشنواره براساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی، برگزار می‌شود.

 

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، متن پیام محمد الله‌یاری به  این شرح است: چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با تکیه بر سنت‌ها و اصالت‌ها کار خود را آغاز می‌کند. امسال مفتخریم که بار دیگر میزبان راویان و هنرمندان موسیقی نواحی ایران عزیز از میان اقوام مختلف در جای جای سرزمین عزیزمان در استان کرمان باشیم.

در بخش دیگر این پیام آمده است: این در حالی است که جشنواره سیزدهم در سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا بصورت آنلاین برگزار شد و از همنشینی و در کنار هنرمندان موسیقی نواحی بودن، محروم ماندیم. به همت دبیر جشنواره، شورای سیاستگذاری و نیز هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها، جشنواره چهاردهم با موضوع «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی، برگزار می‌شود و گروه‌های متعددی از گوشه گوشه این سرزمین رنگارنگ برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده و به جدول اجراهای جشنواره راه یافتند.

الله‌یاری در این پیام تصریح کرد: امیدواریم با رفع محدودیت‌های بهداشتی و توسعه امکانات، شرایط برای  حضور تعداد بیشتری از هنرمندان در دوره‌های آتی فراهم آید و حمایت‌های دولت هم از هنرمندان موسیقی نواحی افزایش یابد. به تمامی دست اندرکاران این رویداد هنری، دبیر جشنواره، همکاران پرتلاش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی کرمان، تمامی هنرمندان موسیقی نواحی ایران و پژوهشگران پرتلاش این حوزه درود می‌فرستم و آرزوی سلامتی و درخشش روزافزون در عرصه خلق آثار هنری دارم.