در دیدار با مدیر بنیاد رودکی مطرح شد؛

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط‌عمومی بنیاد رودکی، سعد سکند خان رییس موسسه اکو با حضور در تالار وحدت با محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که درباره همکاری‌های مشترک ۲ جانبه بحث و تبادل نظر شد، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی ضمن خوشامدگویی به رییس سازمان اکو گفت: بنیاد رودکی خانه هنرمندان است و این مرکز فرهنگی این ظرفیت را دارد تا گام های موثری و ارزشمندی در ارتباط با برگزاری رویدادهای مشترک بین‌المللی بردارد و زمینه تبادلات فرهنگی بین کشورهایی که تمایل دارند با ایران مبادلات فرهنگی داشته باشند را فراهم کند.

مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه بیان کرد: بنیاد رودکی با توجه به سالن‌های استاندارد خود مانند تالار وحدت، سالن حافظ و برج آزادی ظرفیت خوبی برای اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی مشترک با سایر کشورها را دارد.

سعد سکندر خان نیز در این دیدار با ابراز تاسف از تاخیر در آشنایی با مجموعه بنیاد رودکی گفت: ریاست یک انجمن موسیقی نظامی را بر عهده‌ دارم، تجربه‌ای که برای اولین بار یک آسیایی مسلمان این ریاست را بر عهده می‌گیرد و به‌واسطه این سمت به کشورهای مختلف سفر کرده‌ام، نکته جالب توجه این جا است که در تمام این سفرها مجموعه‌ای با این سطح از امکانات که در بنیاد رودکی وجود دارد، مشاهده نکرده‌ام.

رییس سازمان اکو با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی علیه ایران بیان کرد: رسانه‌های بزرگ توسط غربی‌ها اداره می‌شود و تصویری که از ایران ارایه می‌گردد تصویری منفی و سیاه است. زمانی که مسؤولیت انجمن موسیقی نظامی و موسسه فرهنگی اکو را بر عهده گرفتم این افتخار را داشتم تا در زمینه فرهنگی به کشورهای اسلامی خدمت کنم و تلاش دارم تا تصویر بهتری از کشورهای اسلامی ارایه دهم؛ هر چند رسانه‌های پاکستانی تصویر مثبتی از ایران ارایه می‌دهند و جریان رسانه‌ای متفاوت است. من به شما وعده می‌دهم در طول حضورم موسسه اکو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، تصویر بهتری از ایران در کل منطقه ارایه دهیم.

وی در ارتباط با فعالیت‌اش در موسسه فرهنگی اکو توضیح داد: سازمان ملل بودجه اقتصادی‌اش بسیار بیشتر از بودجه بخش فرهنگی است و این سبب شده تا بسیاری از طرح‌ها به اجرا نرسد هرچند تلاش دارم تا بودجه فرهنگی را افزایش دهم.

سکندرخان در ارتباط با برنامه‌های اجراشده در موسسه اکو گفت: ازجمله برنامه‌های اجراشده در اکو می‌توان به برنامه بزرگداشت شب یلدا اشاره کرد و کمپینی که برای حمایت از غزه به راه افتاد.

رییس سازمان اکو با اشاره به اساسنامه سازمان اکو گفت: بر اساس اساسنامه اکو این موسسه باید ترویج‌دهنده ادیان‌های کشورهای عضو خود باشد، بر این اساس ما باید ترویج‌دهنده دین اسلام باشیم هر چند تا امروز برنامه موثری نداشته‌ایم و یکی از دلایل آن محدودیت منابع مالی است که امیدواریم در آینده بودجه موسسه اکو افزایش پیدا کند.

وی درباره حضور خود در سازمان اکو گفت: من امروز تلاش دارم اصلاحات خوبی را پیاده کنم و در این زمینه در نظر دارم تا راه ارتباطی موسسه را با مراکز فرهنگی کشورهای عضو اکو وسعت دهم و در تلاش هستیم تا ارتباط ‌با فعالان فرهنگی در ایران گسترش پیدا کند.

رییس موسسه فرهنگی اکو در پایان گفت: در مدتی که در موسسه اکو هستم با استفاده از ظرفیت‌های که اشاره شد و بهره‌مندی از سالن‌های باکیفیت در ایران، از هنرمندان پاکستانی و ترکیه‌ای دعوت می‌کنم تا اجراهایی در تالار وحدت برگزار کنند و حتی زمینه برگزاری اجرای مشترک فراهم شود.

قبل از این گفت‌وگو رییس موسسه اکو از بخش‌های مختلف بنیاد رودکی بازدید به عمل آورد.