کارهای علی رهبری برای هنرمندان جوان اوکراینی

کارهای علی رهبری برای هنرمندان جوان اوکراینی

 

علی رهبری یکی از آهنگسازان و رهبران ارکستر کشورمان که در دهه‌های اخیر در خارج از کشور به فعالیت مشغول است، علاوه‌بر برگزاری یک مسترکلاس رهبری ارکستر در اوکراین، کنسرتی را نیز برای هنرمندان جوان در این کشور رهبری می‌کند.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری مهر، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر که طی سال‌های گذشته مدیریت هنری و رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده داشت، ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: حدود دو هفته‌ای هست که در کشور اوکراین حضور دارم و بر اساس آن مستر کلاس چند روزه‌ای را با یکی از ارکسترهای سمفونیک این کشور برگزار کرده‌ام که برای بالا بردن سطح کیفی این مجموعه برپا شده است.

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: در این کارگاه‌های آموزشی تعدادی از رهبران جوان ارکستر کشور اوکراین شرکت کرده‌اند تا آشنایی بیشتری با فعالیت یک رهبر ارکستر آشنایی بیشتری پیدا کنند. این در حالی است که با توجه به حضور رهبران صاحب نام و شناخته شده‌ای که در حوزه موسیقی این کشور فعالیت دارند، حضور یک هنرمند ایرانی در این شرایط می‌تواند دربرگیرنده فضای جالب توجهی باشد.

وی افزود: علاوه‌بر برگزاری این کارگاه‌های آموزشی که اشاره کردم، قرار است که شامگاه چهارشنبه سوم آذر ماه نیز کنسرتی را در مجموعه «فیلهارمونی خملینسکی» کشور اوکراین در قالب یک اجرای زنده و آنلاین پیش روی مخاطبان قرار دهیم که این کنسرت توسط یکی شبکه‌های معتبر کشور اوکراین نیز ضبط خواهد شد.

رهبری درباره جزییات این کنسرت نیز توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، اجرا و ضبط قطعه حضرت ابراهیم (ع)، قطعه «دیوان» گوته و سونات‌های «شکسپیر» از جمله آثاری هستند که در این مدت ضبط شده‌اند. نکته جالب توجه در این چارچوب همکاری با یک گروه کُر بسیار عالی معتبر کشور اوکراین و همچنین استفاده از آثار چندین آهنگساز ایرانی است که می‌تواند دربرگیرنده شرایط موثری در این چند روز باشد. به هر حال چنین کارهای تا به امروز در کمترین شکل ممکن خود اتفاق افتاده و می‌تواند به لحاظ مفهومی نیز با شرایط کشورمان همسانی داشته باشد.

کارهای علی رهبری برای هنرمندان جوان اوکراینی

کارهای علی رهبری برای هنرمندان جوان اوکراینی//