وداع با حسین زمان

 به گزارش موسیقی نو حسین زمان؛ خواننده مطرح موسیقی پاپ کشور که از سال ۷۵ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده بود، روز گذشته در اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان، در ۶۳ سالگی درگذشت.

شب دلتنگی، قصه شب، شاپرک، مشق عشق، قصه نگفته و قرار عاشقی، مجموعه آلبوم‌های زمان طی حدود ۲۵ سال فعالیت حرفه‌ای این خواننده را تشکیل می‌دهد.

زمان به‌ واسطه جنس صدای خاص خود و البته همکاری با چهره‌های شناخته‌شده آهنگساز و ترانه‌سرا، خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و آلبوم‌های او به‌ویژه شب دلتنگی و قصه شب مورد استقبال قابل‌توجه مخاطبان قرار گرفت.

آخرین کنسرت این خواننده به مرداد ۹۸ مربوط می‌شود که زمان پس از چندین سال ممنوع‌الکاری موفق شد با همراهی ۳۰ نوازنده، طی ۲ سانس در برج میلاد به روی صحنه برود.

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر این خواننده امروز در میان حزن و اندوه دوستداران و اهالی موسیقی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و هنرمندان برگزار شد.

محمدمهدی گورنگی، صابر جعفری، حمید خزاعی، حمیدرضا نوربخش، باربد بابایی، هادی خانیکی، مهوش وقاری، امیر بکان، محسن میردامادی، چنگیز حبیبیان، مهدی یراحی و مانی رهنما از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر حسین زمان حضور پیدا کردند.

زمان هنر را برای تفنن انتخاب نکرد

مدیرعامل خانه موسیقی در این آیین اظهار کرد: حسین زمان هنرمندی متعهد و اندیشه‌ورز و از پیش قراولان موج جدید موسیقی پاپ از سال های آغازین دهه ۷۰ بود که نشان داد که هنر را برای سرگرمی و تفنن انتخاب نمی‌کند.

حمیدرضا نوربخش افزود: زمان هنرمندی دغدغه‌مند بود که از سر درد می‌خواند. طبیعتاً چنین حرکتی مشکلات زیادی دارد.

صدای حسین سوز خاصی وجود داشت

چنگیز حبیبیان از خوانندگان موسیقی پاپ کشور نیز گفت: حسین زمان انسان بسیار شریفی بود که واقعاً مرد عمل بود. او گاهاً نکات کلیدی را می‌گفت که هرکدام کتابی برای خودش بود. همه رفتنی هستیم و باید قدر خودمان را بدانیم اما حیف که در این روزگار چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: صدای حسین سوز خاصی وجود داشت و بسیار حیف شد که از بین ما رفت.

این خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ در پایان صحبت‌های خود قطعه آوازی را برای مرحوم حسین زمان خواند.

زینب و ابوذر زمان به‌عنوان فرزندان مرحوم حسین زمان آخرین سخنرانان آیین تشییع پیکر این هنرمند بودند.

در این مراسم اعلام شد، مراسم یادبود مرحوم حسین زمان ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.