آیا «هنر» برای رئیس‌جمهور آینده محلی از اعراب دارد؟

موسیقی نو: رضا مهدوی پژوهشگر، مدرس و منتقد موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد  از فقدان برنامه فرهنگی هنری در میان نامزدهای ریاست جمهوری توضیح داد: بنده به عنوان عضوی از ملت ایران قطعاً بر این باورم که معیشت و رسیدگی به مشکلات معیشتی باید در برنامه اول عزیزانی باشد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌اند. این یک واقعیت است و هیچ نزاعی هم درباره آن وجود ندارد اما یک نکته مهم که در این روزها نشان دهنده مظلومیت اهل فرهنگ و هنر بود، فقدان ارائه یک برنامه مناسب و ارزشمند در میان نامزدهای محترم است که عدم ارائه آن در مناظره‌ها مظلومیت اهالی فرهنگ و هنر را دوچندان کرد.

وی افزود: آنچه بنده و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در مناظره‌ها مشاهده کردند، نشان دهنده این نکته بود که برنامه‌های هنری و فرهنگی در برنامه‌های آینده رییس جمهور محلی از اعراب ندارد و این عرصه تا به امروز نتوانسته در آن جایگاهی که باید قرار داده شود. به هر حال این انتظار می‌رفت که نامزدهای محترم حداقل در یکی از این سه مناظره به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و حتی سایر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی دیگر به صورت دقیق و پرهیز از ارائه برنامه‌های کلی از برنامه‌های خود در عرصه‌های فرهنگی هنری همچون سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب، رسانه و سایر موارد مرتبط با این حوزه‌ها سخن می‌گفتند. موضوعی که اصلاً به آن اشاره‌ای نشد.

کاش نامزدها دل هنرمندان را خوش می‌کردند!

مهدوی گفت: طبیعتاً درباره حوزه‌هایی غیر از موسیقی باید کارشناسان و هنرمندان و فعالان آن حوزه‌ها اظهارنظر کنند، اما بنده اگر بخواهیم درباره موسیقی به ارائه نقطه نظراتم در ارتباط با انتخابات بپردازم می‌توانم بگویم که ای‌کاش نامزدهای مختلف حداقل در یک قالب جزیی از موسیقی و برنامه‌هایشان در این حوزه حرف می‌زنند. حتی ای‌کاش درباره موضوعاتی چون جشنواره‌های هنری سخن می‌گفتند که دل هنرمندان خوش می‌شد. اما بازهم دیدیم که هیچکدام از نامزدهای محترم در این چارچوب سخنی نگفتند.