همایون شجریان به همراه گروه «سیاوش» در اروپا کنسرت می دهد

 

 

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش از برگزاری کنسرت گروه موسیقی «سیاوش» در چند شهر اروپایی خبر داد.

موسیقی نو: به نقل از مهر، «همایون شجریان» خواننده موسیقی ایرانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش از برگزاری کنسرت گروه «سیاوش» در چند شهر اروپایی در هفته‌های پایانی سال جاری خبر داد.

وی در تازه ترین مطلبی که روز پنجشنبه نهم دی ماه منتشر کرده، نوشته است: «دوستان و علاقه مندان عزیز کنسرت های پیش رو به همراهی «گروه سیاوش» بدین شرح است: «۱۹ مارس بروکسل (بلژیک)، ۲۲ مارس لاهه (هلند)، ۲۶ مارس پاریس (فرانسه)/ لینک و اطلاعات تکمیلی متعاقباً به اطلاع دوستداران خواهد رسید.»

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال های گذشته است که در سالهای آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می توان به مجموعه کنسرت های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد. کنسرت هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد.

در این کنسرت ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا سازهای کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغرعربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، داریوش آذرنوازنده کنترباس به عنوان نوازنده حضور داشتند.

آغاز فصل تازه فعالیت‌های گروه «سیاوش» با کنسرت‌های اروپایی

البته طبق آنچه که همایون شجریان در فضای مجازی منتشر کرده، هنوز از جزییات برگزاری این کنسرت ها، آهنگساز یا آهنگسازان، آثار انتخاب شده، نوازندگان و گروه اجرایی صحبتی به میان نیامده اما به نظر می آید فصل تازه فعالیت های گروه «سیاوش» قرار است با تغییرات زیادی پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.