نوای دوتار خراسان در عمارت روبرو طنین انداز می‌شود

نوازندگان پیشکسوت دوتار

 

صدای موسیقی اصیل خراسان(دوتار) با حضور نوازندگان پیشکسوت به مدت چهار شب از ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه در مجموعه عمارت روبرو شنیده می‌شود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، شانزدهمین دوره برنامه «پروژه صدا» به سراغ موسیقی اصیل خراسان رفته و این برنامه با حضور دوتارنوازان و پیشکسوتان موسیقی مقامی و محلی این منطقه به مدت چهار شب برگزار می‌شود.

در این برنامه نوازندگانی چون ایوب سعیدی، حشمت رهنما، هادی پورعطایی و مجتبی ضابطه حضور دارند.

هادی پور عطایی نوازنده دوتار خراسان در شهرستان تربت جام است. وی فرزند زنده یاد غلامعلی پورعطایی خواننده و نوازنده دوتار خراسان است و از سن هفت سالگی نواختن دوتار را نزد پدر آغاز کرده است.

ایوب سعیدی آموزش دوتار را از شش سالگی در قوچان نزد استاد محمد یگانه آغاز کرده و در نوجوانی افتخار شاگردی استاد حاج قربان سلیمانی را پیدا کرده است. همچنین از سال ۸۰ به گرداوری موسیقی شمال خراسان پرداخته است.

همچنین حشمت رهنما و مجتبی ضابطه از دوتار نوازان خراسان هستند که سال‌ها به دور از هیاهو به موسیقی و پژوهش اهتمام داشته است.

این برنامه از ۲۷ آبان ماه شروع و تا ۳۰ آبان ماه در دو سانس ۲۰ و ۲۲ برگزار می‌شود. علاقمندان از طریق سایت عمارت روبرو برای خرید بلیت می‌توانند اقدام کنند.