موسیقی و تئاتر در دوران باستان

 

موسیقی نو: موسیقی و تئاتر در دوران باستان// موسیقی از دوران باستان بخشی جدایی ناپذیر از تئاتر بوده است، به طوری که یونانیان باستان آوازها و قصیده های کرال را در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد در نمایشنامه های خود گنجانده بودند. در طول قرن ها، اشکال مختلف تئاتر موسیقی تکامل یافت، از جمله:

 منشاء و توسعه اولیه موسیقی و تئاتر در دوران باستان

– **تئاتر یونان باستان**: آیسخلوس و سوفوکل برای همراهی نمایشنامه های خود موسیقی ساختند. موسیقی و رقص در کمدی ها و تراژدی های صحنه ای گنجانده شد.

– **تئاتر رومی**: کمدی های پلاتوس در قرن ۳ قبل از میلاد روال آهنگ و رقص با ارکستراسیون را به نمایش گذاشت.

– **نمایش های مذهبی قرون وسطایی**: نمایش های مذهبی قرن ۱۲ تا ۱۳ که با سرودهای کلیسا تنظیم شده بود، مراسم عبادت را از طریق موسیقی آموزش می داد.

– **سرگرمی های رنسانس**: Commedia dell’arte داستان های بداهه با موسیقی را به نمایش می گذاشت، در حالی که مولیر در اواخر دهه ۱۶۰۰ برخی از کمدی های خود را به سرگرمی های موسیقی تبدیل کرد.

 

 تحولات قرن ۱۸ و ۱۹

– **اپراهای تصنیف و اپراهای کمیک**: این فرم ها در دهه ۱۷۰۰ در بریتانیا، فرانسه و آلمان پدیدار شدند که دارای آهنگ های محبوب با اشعار جدید (اپراهای تصنیف) یا موسیقی های اصلی با طرح های رمانتیک (اپراهای کمیک) بودند.

– **اپرا بوفا**: شکلی از اپرای کمیک که در اواسط قرن هجدهم در ناپل شکل گرفت.

– **Vaudeville، Music Hall، Melodrama و Burlesque **: این اشکال سرگرمی در بریتانیا و آمریکا به تبار تئاتر موزیکال کمک کردند.

 تولد موزیکال مدرن

– **The Black Crook (1866)**: اغلب به عنوان اولین موزیکال مدرن شناخته می شود، این اثر برای رکوردشکنی ۴۷۴ اجرا در نیویورک اجرا شد.

– **اپرتای گیلبرت و سالیوان**: این اپراهای کمیک شوخ و خوش آهنگ در بریتانیا استانداردهای جدیدی را برای تولید تئاتر در اواخر دهه ۱۸۰۰ تعیین کردند.

– **کمدی های موزیکال ادواردین**: با شروع دهه ۱۸۹۰ در انگلستان، این سرگرمی های کف آلود به نمایش های پیچیده تر تبدیل شدند.

نوآوری های قرن بیستم

– ** موزیکال تئاتر پرنسس**: نمایش هایی مانند *Show Boat* (1927) آهنگ ها و رقص ها را در یک داستان خوش ساخت با اهداف جدی دراماتیک ادغام کردند.

– **Rodgers and Hammerstein**: موزیکال های مبتکرانه آنها مانند *Oklahoma!* (1943) و *South Pacific* (1949) آهنگ های به یاد ماندنی را با یک کتاب قوی ترکیب کردند.

– ** موزیکال های عصر طلایی**: دهه های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ شاهد خلق بسیاری از موزیکال های کلاسیک بود که هنوز هم محبوب هستند، مانند *Guys and Dolls* (1950)، *The King and I* (1951) و *West. داستان جانبی* (۱۹۵۷).

تئاتر موزیکال با آثار جدید برگرفته از تاریخ غنی آن در حالی که شکل هنری را به مسیرهای تازه سوق می دهد به تکامل خود ادامه می دهد. از یونان باستان تا برادوی و فراتر از آن، موسیقی برای هزاران سال بخشی حیاتی از تجربه تئاتر بوده است.

 

//موسیقی و تئاتر در دوران باستان//