مرحوم فتحی‌پور همواره برای آموزش موسیقی تلاش کرد

مرحوم فتحی‌پور همواره برای آموزش موسیقی تلاش کرد

 

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم درویش‌علی فتحی‌پور پیشکسوت موسیقی محلی بختیاری او را هنرمندی خطاب کرد که همواره دغدغه آموزش موسیقی را داشت.

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی محلی بختیاری را تسلیت گفت.

محمود شالویی در این پیام نوشته است: درویش‌علی فتحی پور با فرهنگ و موسیقی بختیاری همدل و همزاد بود و با نوای سازش بخشی از فرهنگ بختیاری را روایت کرد.

 فتحی پور از نسل قدیم نوازندگان کرنای بختیاری است که همیشه دغدغه آموزش موسیقی بختیاری را داشت و برای روشن نگه داشتن چراغ این موسیقی بومی تلاش کرد و با ساز و موسیقی همراه بود و امروز موسیقی بختیاری یکی از هنرمندان و عاشقان خود را از دست داده است.

وی در انتهای پیام خود افزود: درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی زنده یاد درویشعلی فتحی پور را به خانواده ارجمندش، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال خواهانم.

زنده‌یاد فتحی‌پور از سن هفت سالگی موسیقی را نزد پدرش آموخته و نوازنده‌ای بسیار متبحر بود که در تاریخ این سرزمین ریشه داشت.

وی در جریان برگزاری رویدادهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ساخت سد دز و چندین رویداد دیگر به اجرای موسیقی پرداخته بود.

او کوله‌باری از تجربه و زیستن بود و نوای سازش همیشه روشنی بخش مراسم بختیاری بود. فتحی‌پور میراث موسیقی‌ای را که سینه به سینه به او رسیده بود، حفظ کرد و به فرزندانش نیز آموخت.

درویش علی فتحی‌پور دیروز در سن ۹۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری ریوی دارفانی را وداع گفته است.