محمد مهدی اسماعیلی: از اساس رد می‌کنیم

به گزارش موسیقی نو محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) امروز (چهارشنبه ۳ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شایعه اخیر ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان حوزه موسیقی عنوان کرد: «این موضوع را باید شبکه رسانه‌ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی که گرفته نشده رسانه‌ای می‌شود! این موضوعات مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و بررسی آن بر اساس ترتیبات روشنی صورت می‌گیرد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می‌شود.»

اسماعیلی با انتقاد از فضاسازی رسانه‌ای بیان کرد: «در موضوعات اینچنینی مخفی‌کاری نداریم. دیروز از همه بخش‌ها خواسته شد که به شایعه‌سازی رسانه‌ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه‌های مختلف، التهاب ایجاد کنند.»

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ اظهار کرد: «در این حوزه مثل هر صنف دیگری ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می‌شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می‌شود. این موضوعات جز شایعه‌سازی رسانه‌ای چیزی نیست و خبرسازی‌ها را از اساس رد می‌کنیم. هنرمندان و اهالی فرهنگ این موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند.»