با ایده و همت علی جعفری پویان؛

«غصه های مجید» منتشر می‌شود

 

«علی جعفری پویان» از نوازندگان موسیقی ایرانی از انتشار قطعه­ تازه ­ای به نام «غصه های مجید» خبر داد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری مهر از امور رسانه ای پروژه، «علی جعفری پویان» از نوازندگان موسیقی ایرانی از انتشار قطعه تازه ای با نام «غصه های مجید» به مناسبت هفتاد و چهارمین زادروز مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده شناخته شده کشورمان در ساعت ۲۰ روز سه شنبه هفدهم اسفند ماه خبر داد.

وی به عنوان سولیست ویولن و ایده پرداز و تهیه کننده این اثر اعلام کرد: این قطعه بر مبنای بخشی از آثار و تم های ماندگار مجید انتظامی برای ویولن و ارکستر تنظیم شده است. با توجه به شناخت از توانایی ها و تجربه همکاری های متعدد با دوست عزیز و هنرمندم احسان بیرقدار بازنویسی و تنظیم این اثر را به او سپردم تا براساس بخشی از موسیقی های شناخته شده و ماندگار آقای انتظامی اثری مستقل برای ویولن و ارکستر خلق کند.

جعفری پویان افزود: در این قطعه تم های موسیقی فیلم های «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «بای سیکل ران»، «وصل نیکان» و «گرگ ها» را انتخاب و تمام تلاشمان را کردیم تا پس از گذشت سه دهه از ضبط و اجرای اصلی این آثار، اجرایی استاندارد و متفاوت و پُر ابهت داشته باشیم. ضمن احترام به اساتید و بزرگانی که در ضبط اصلی این آثار و طی ٣٠ سال گذشته حضور داشتند از تمامی دوستانی که به دعوت من برای حضور در ضبط قطعه پاسخ مثبت دادند و در تولید و ضبط این اثر همراهم بودند نهایت تشکر را دارم.

همایون رحیمیان (مایستر)، نیما زاهدی، بردیا کیارس، حامد کرمانی، تینا جامه گرمی، امین غفاری، مونیکا لران، یگانه حسینی نیا، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی، برهان همتی، احسان شامی دانیال جورابچی، مجید اسماعیلی، مهرداد عالمی، ماکان خویی نژاد، کورش کشاورز و عادل اصغرزاده نوازندگان سازهای زهی بوده اند و آرین قیطاسی نیز ابوا نواخته است.

«غصه های مجید» که توسط نشر «جوان» منتشر می شود، در استودیوی «شهر صدا» توسط حمیدرضا آداب ضبط ارکستر زهی و حامی حقیقی ضبط ویولن سولو و کنترباس ضبط شده و میکس و مستر آن را حمیدرضا آداب در استودیوی سرنا برعهده داشته است. سوگل ضامنی طراح و گرافیست، کامبیز باقری تصویربرداری و عکس، علیرضا صفرنژاد تدوین، سمیرا پیمان عکس پوستر، نیوشا مزیدآبادی، سما بابایی و ندا سیجانی امور رسانه از دیگر افراد حاضر در این پروژه هستند.

.

.