تعداد ۱۷۹ تک‌آهنگ و ۱۴ آلبوم در دو هفته اول تیر مجوز گرفتند

موسیقی نو: به گزارش ایرنا از دفتر موسیقی، در این هفته آلبوم بی‌کلام دونوازی شب‌های تنهایی ۲ به آهنگسازی و نوازندگی ارسلان کاوه و مسعود حبیبی، آلبوم الف به خوانندگی و آهنگسازی حمید صادقیان، آلبوم پرسش به آهنگسازی محمدرضا تفضلی و بخش دیگر مجموعه آلبوم‌های جاودانه‌های موسیقی مازندران به خوانندگی اسماعیل عبدی که شامل ملودی‌های تأثیرگذار موسیقی نواحی و فولک دهه‌های ۵۰ و ۶۰ مازندران است، از جمله آثاری هستند که در این دو هفته مجوز انتشار دریافت کردند.

با توجه به برنامه ریزی برخی موسسات تولید و انتشار آثار موسیقی برای اطلاع رسانی و تبلیغات تولیدات خود و بنابر درخواست آن ها، اطلاع رسانی برخی آلبوم ها توسط موسسات انجام می شود.

برای این آثار صرفا مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آن در اختیار مالک اثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا،با مرور مجوزهای صادر شده از سوی دفتر موسیقی در سال گذشته و بررسی آمار آلبوم‌ها، تک‌آهنگ‌ها و آثار تصویری موسیقی که در سال ۱۳۹۹ از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفته اند، می‌توان گفت هر چند به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تقریبا هیچ اجرای زنده‌ای از دفتر موسیقی مجوز نگرفت اما این دفتر در سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۲ مجوز تک آهنگ را صادر کرده است.

در سال گذشته ۴ هزار و ۵۱۴ تک آهنگ، ۳۷۷ آلبوم موسیقی، ۳۵۷ اثر تصویری موسیقی (۳۵۰ نماهنگ و ۷ آلبوم تصویری) و ۸۳ کتاب گویا مجوز انتشار گرفتند.

در سال ۱۳۹۸، سه هزار و ۷۱ تک آهنگ، ۳۵۷ آلبوم، ۲۶۵ اثر تصویری موسیقی (۲۵۹ نماهنگ و ۶ آلبوم تصویری) و ۷۰ کتاب گویا از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته بودند که نشان می‌دهد میزان صدور مجوزها در سال ۹۹ افزایش یافته است.