به مناسبت تولد مولانا:

صدای مرغ سحر در قونیه طنین انداز شد

 

صدای مرغ سحر در کنسرت مشترک علیرضا قربانی و عالیم قاسم اف به مناسبت ۸ مهرماه تولد مولانا در سالن سلجوق قونیه با حضور چندین هزار نفر عاشقان مولانا از سراسر جهان بخصوص ایرانیان علاقمند برگزار شد .

 

موسیقی نو: به نقل از ایسنا؛ در بخش اول آهنگ مرغ سحر با همکاری قربانی و قاسم اف به زیبایی هر چه تمام تر برگزار شد که طی آن قربانی و قاسم اف مرغ سحر را بصورت بیت به بیت به فارسی و ترکی اجرا کردند .
بخش بعدی کنسرت اجرای قطعه من غلام قمرم با غزلی از مولانا بود که علیرضا قربانی آنرا اجرا کرد.
قطعه این بار من یکبارگی در عاشقی پیچیده‌ ام با غزلی از مولانا توسط قربانی با شور و شوق خاصی اجرا شد و قطعه بی همگان به سر شود نیز با همراهی علاقمندان حاضر در کنسرت اجرا شد .
بخش بعدی کنسرت با حضور عالیم قاسم اف با اجرای آواز و چندقطعه تصنیف ترکی آغاز شد صدای عالیم قاسم اف وقتی به‌ اوج می رسد و سازها با شور هر چه تمامتر آنرا تشویق می کردند .
اجرای قطعه‌ مستان سلامت می کنند با غزلی از مولانا حسن پایانی بود که با صدای قربانی و قاسم اف حاضران در مراسم را به وجد و سماع در آورد.

در پایان این کنسرت طی مراسمی تابلو سماع مولاتا و نی مولانایی به استاد علیرضا قربانی و عالیم قاسم اف توسط اسین چلبی نواده مولانا و مدیرکل توریسم و گردشگری قونیه اهدا شد.

اسین چلبی نوه «مولانا» در حاشیه این کنسرت برای جهانیان آرزوی صلح و مهر و دوستی کرد و گفت: مولانا عاشقانه به انسان ها عشق می ورزیده و اکنون شهر قونیه بعد از ۷۰۰ سال از مولانا میعادگاه عاشقان جهانی است .

چلبی گفت : به مردم خوی سلام مخصوص دارم و برای روزهای خوش و سلامتی از درگاه خداوند آرزومندم.

حدود چهار هزار نفر که اکثرشان ایرانیان بودند در مراسم و کنسرت ۸ مهرماه در قونیه حضور داشتند و این فستیوال همه ساله با حضور چهره هایی شاخص موسیقی از سراسر جهان در قونیه برگزار می شود .

.