شیوع دوباره کرونا برنامه اپرای مونیخ را مختل کرد

شیوع دوباره کرونا برنامه اپرای مونیخ را مختل کرد

 

شیوع کرونا بین نوازندگان و کارکنان اپرای مونیخ، تمام تمرین‌ها و اجراها را در این تشکیلات به طور موقت تعطیل کرد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، اپرای مونیخ به دلیل شناسایی چند مورد ابتلا به کرونا، هفته گذشته تمام اجراهای خود را لغو کرد. سرژ دورنی، مدیر کل جدید این تشکیلات، ابتدا در حساب توییتری خود در این باره نوشت: تمام تمرین‌ها و اجراها تا جمعه، ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) تعطیل می‌شود.

حالا برنامه این تعطیلی تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) تمدید شده است. دورنی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی در این باره گفت: تصمیم بر اجرای این اقدامات پیشگیرانه گرفته شد تا زنجیره ابتلا را پاره کرده و اطمینان حاصل کنیم که دیگر شاهد شیوع بیماری در بین کارکنان و نوازندگان اپرا نخواهیم بود.

در نتیجه این تصمیم در مجموع دو کنسرت و پنج اجرای این اپرا لغو شدند.

آلمان که در زمان موج اول کرونا به عنوان یکی از کشورهای الگو در کنترل این ویروس شناخته می‌شد، حالا با افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان روبه رو شده است. موسسه رابرت کُخ دیروز (دوشنبه،۲۴ آبان) نرخ ابتلا را ۳۰۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد که یک روز قبل ۲۸۹ نفر بود. این آمار از ابتدای همه گیری کرونا در آلمان بی سابقه بوده است.

لوتار ویلر، رئیس موسسه رابرت کخ، در یک نشست مطبوعاتی در این باره گفت: آنچه نگران بودیم اتفاق افتاد و متاسفانه موج چهارم کرونا در کشور به راه افتاده است. آن هم چون نرخ واکسیناسیون کافی نیست.

واکسیناسیون در آلمان اجباری نیست و تنها ۶۷ و ۵ دهم درصد جمعیت این کشور تاکنون دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۵۴ میلیون و ۶۱۲ نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان پنج میلیون و ۱۲۲ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.