ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

ساخت سردیس‌های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

 

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایسنا، ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان، در تیرماه امسال فاضل جمشیدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ از مشارکت بخشی از هنردوستان با سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای طراحی، ساخت و نصب سه نیم چهره دیواری بنام اساتید بزرگ موسیقی از جمله غلامحسین بنان، پرویز یاحقی و هوشنگ ظریف در ابتدای دو خیابان در کنار «موزه موسیقی ایران» و یک خیابان در منطقه ظفر دستگردی تا پایان شهریور در شهر تهران خبر داده بود.

حال با گذشت بیش از دو ماه از زمان اعلام شده برای نصب این سردیس‌ها و عملی نشدن این وعده، فاضل جمشیدی درباره آخرین روند اجرایی شدن این طرح به ایسنا توضیح می دهد که «به دنبال مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر نامگذاری سه خیابان بنام سه هنرمند بزرگ موسیقی ایرانی و پس از آن برگزاری یک جلسه مهم در موزه موسیقی در زمان حیات زنده یاد علی مرادخانی با حضور دکتر حق‌شناس، مرتضی کاظمی، حمیدرضا نوربخش، عباس سجادی و فاضل جمشیدی، مقرر شد که اعتباری به ارزش ١٠٠ میلیون تومان از طریق «خانه موسیقی» در اختیار طراح و سازنده قرار گیرد.»

به گفته فاضل جمشیدی، عملی شدن این وعده مشارکت بخشی از جامعه و علاقه‌مندان به «فرهنگ و هنر» را با خود دارد. همچنین تمام مراحل اداری از مکاتبات او به خانه موسیقی و شورای شهر، سازمان زیباسازی شهر تهران و مراحل ارجاع از دکتر برزین ضرغام ـ مدیرعامل وقت زیباسازی ـ و طرح در هیئت مدیره و ارجاع به مؤسسه هنری زیر نظر «زیباسازی» انجام شده است.

او می‌گوید: تنها به علت تغییر مدیرعامل این سازمان، پروسه و تکمیل اداری متوقف شده است. این در حالی است که خانواده‌های بنان، ظریف و یاحقی طی نامه‌ای روشن، صریح و گله‌آمیز به نهاد موسیقی‌دانان خانه موسیقی از فشار افکار عمومی و ضرورت نهایی شدن این مصوبه یک ساله گفته‌اند. تمام پیگیری‌های من از خانه موسیقی و زیباسازی تنها در حد تأیید شفاهی، وعده وعید و قول و بدون سرانجام گذشته و تاکنون فشارها و تاکیدات و حتی فشار افکار عمومی و خانواده این سه هنرمند اثری بر ایجاد تحرک بیشتر از سوی سازمان زیباسازی نداشته است.

بر اساس این گزارش، در راستای این طرح همچنین مرداد ماه امسال و همزمان با سالروز تولد ابراهیم قنبری مهر، سردیس این هنرمند در بوستان «شقایق مهر» نصب خواهد شد.

ساخت سردیس‌های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

هوشنگ ظریف

 

ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

غلامحسین بنان

 

ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید

پرویز یاحقی

ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟./