زندگینامه شریل کول خواننده و ترانه سرا

عکس از شریل

«شریل آن توییتی» (cheryl ann tweedy) یا شریل کول متولد ۳۰ جون ۱۹۸۳ است و به عنوان خواننده و ترانه سرا فعالیت می‌کند.

موسیقی نو: شریل بیشتر به عنوان عضوی از گروه «گرلز الاود» شناخته می‌شود. شریل کول خواننده انگلیسی سابقه داوری در سری مسابقات ایکس فکتور انگلستان و ایکس فکتور آمریکا را دارد.

این خواننده سرشناس توانسته تاکنون افتخارات و جوایز زیادی را از آن خودش کند.

زندگینامه شریل کول خواننده

طبق بیوگرافی شریل کول، این خواننده از زمان بچگی علاقه به خصوصی به رقص داشت و زمانی که ۹ سال داشت در کلاس‌های royal ballet حضور پیدا کرد و در برنامه‌های مختلفی نیز رقصیده است.

شریل ۴ خواهر و برادر دارد؛ یک برادر کوچک‌تر از خودش و دو برادر و یک خواهر ناتنی. شهرت وی از زمانی آغاز شد که در سال ۲۰۰۲ به همراه گروه گرلز الاود در برنامه استعدادیابی ستارگان پاپ شرکت کرد و توانست در آن مسابقه مقام اول را کسب کند و برنده شود. این گروه توانست پس از برنده شدن در مسابقات تا سال ۲۰۰۹، ۲۵ میلیون یورو درآمد داشته باشد.

زندگی حرفه‌ای شریل کول خواننده

اولین آهنگ گرلز الاود Sound Of Underground نام گرفت که توانست جزو بهترین آهنگ بریتانیا شناخته شود. همچنین این آهنگ در سال ۲۰۰۲ در جایگاه Christmas Number One قرار گرفت که باعث شد به ارزش این اثر افزوده شود. گروه گرلز الاود به این عنوان که توانسته از زمان ساخت تا کسب جایگاه اول بسیار سریع عمل کند مشهور است.

این گروه بعد از انتشار تک آهنگ‌های I’ll Stand By You ،This Way Walk و The Promise شهرت‌شان به طرز چشمگیری افزایش یافت. همچنین آهنگ The Promise در سال ۲۰۰۹ توانست برنده جایزه Brit Awards شود. بعد از آن دو آلبوم دیگری به نام‌های The Sound Of Girls Aloud و Out Of Contro را منتشر کردند که مورد استقبال واقع شد.

بعد از گذشت مدتی شریل خواننده، تصمیم به جدایی از گروه گرلز الاود گرفت و بعد از آن اولین آهنگش به نام heartbreaker منتشر شد.

 

می‌توان گفت که شهرت فردی شریل از سال ۲۰۰۹ شروع شد. وی در سال ۲۰۰۹ اولین آلبوم خودش را با عنوان ۳ words منتشر کرد و توانست در ۶ نوامبر سال ۲۰۰۹ این مدرک پلاتینیوم (British Phonographic Industry BPI) را کسب کند. این مدرک، مدرک بسیار مهمی است که اکثر خواننده‌ها در راستای گرفتن آن تلاش می‌کنند. شریل خواننده بعد از کسب این موفقیت، تک آهنگ Fight For This Love را منتشر کرد که این آهنگ هم جزو پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. وی همچنین این آهنگ را به طور زنده در برنامه ایکس فاکتور اجرا کرد.

از موفقیت‌های دیگر وی می‌توان به اجرای برنامه‌ی مخصوص خودش به نام Cheryl Cole’s Night In در اواخر سال ۲۰۰۹ بنا به درخواست شبکه ITV اشاره کرد.

جوایز و افتخارات شریل خواننده

 

عکس از شریل کول خواننده

 

این خواننده زیبا و مشهور توانسته تاکنون هم در عرصه رقصندگی و هم در عرصه‌ی مد جوایز نفیسی دریافت کرد. همچنین این چهره دوست داشتنی، جوایز خوشحال‌ترین چهره، زیباترین دختر نیوکاسل و جذاب‌ترین دختر را از آن خودش کرده است.

وی همچنین به علت حضور پررنگش در گروه گرلز الاود توانست جوایز و افتخارات بسیاری کسب کنند. از سری جوایز کسب شده توسط وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ۴ دوره بهترین خواننده بریتانیا شد.
  • در ۲ دوره برنده بهترین آلبوم موسیقی بریتانیا شد.
  •  ۴ مرتبه منتخب Awards Brit شد.
  • در سال ۲۰۰۹ به خاطر خواندن ترانه The Promise لقب بهترین خواننده را گرفت.
  •  برای بار بیستم در بین ۱۰ خواننده، برترین خواننده بریتانیا شد.

همچنین در سال ۲۰۰۸ شریل آن کول در برنامه استعدادیابی ایکس فاکتور به عنوان داور حضور پیدا کرد.

 

در دهم ژوئن سال ۲۰۰۸ نیز شریل به عنوان داور در سری پنجم مسابقات جایگزین شد. همچنین سایمون کاول ادعا کرده است که تمایل دارد مسابقه ایکس فاکتور را در آمریکا اجرا کند و قصد دارد شریل ان کول را هم به عنوان داور در این مسابقه معرفی کند.

زندگی شخصی شریل کول

عکس از شریل در مراسم

 

 

شریل و اشلی ارتباط خود را از سال ۲۰۰۴ شروع کردند و نامزدی آن‌ها بعد از اینکه اشلی در ژوئن ۲۰۰۵ در دبی از شریل خواستگاری کرد، آغاز شد.

این زوج محبوب مراسم ازدواجی بی نظیر در شمال غرب لندن در barnet برگزار کردند. آن‌ها یک قرارداد اختصاصی با OK تنظیم کردند که با توجه به شنیده‌ها برای عروسی آن‌ها عکس‌هایی با ارزش ۱ میلیون دلار گرفته شده‌ است. به طور کلی همه چیز در این ازدواج به نظر ایده آل می‌رسید و همه برای شریل خوشحال بودند؛ زیرا او را مستحق یک ازدواج باشکوه با یک مرد بی نظیر می‌دانستند؛ اما اخباری در ژانویه ۲۰۰۸ منتشر شد که همه را شوکه کرد. آرایشگری به نام Aimee Walton به روزنامه sun گفت: « من در حالی که مست بودم با اشلی ارتباط داشتم.» اما این تنها شوک مسئله نبود، بلکه Brooke Healy مدل Glamour نیز در دسامبر ۲۰۰۶ گفت: « من یک شب بسیار رمانتیک را با اشلی گذراندم.»

بعد از آن ماجرا در کار جدیدی که Girls Aloud در حال انجام بود با نام Can’t Speak French شریل بدون انگشتر خود ظاهر شد. البته بعدا در نوامبر ۲۰۰۹ در مطلبی که در twitter گذاشته بود انگشتر در دستان او دیده شد و یک پیغام در آن پست توییتری گذاشته بود: “۳ words، Diamonds Are Forever”

 

 

عکس از شریل در حال خندیدن

 

عکس از شریل خواننده انگلیسی

معروف‌ترین آهنگ‌های شریل کول

از سری معروف‌ترین آهنگ‌های شریل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

Fight For This Love

Parachute

Promise This

۳ Words

The Flood

Yeah Yeah

Amnesia

Happy Tears

Hummingbird

Live Tonight

Let’s Get Down

Waiting

Raindrops

Crazy Stupid Love

Better To Lie

Everyone

 

 

 

منبع: بخون دات کام