زندگینامه اکبر محمدی نوازنده کلارینت

 

موسیقی نو: «اکبر محمدی» در سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد.وی از ۱۲ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد و زیر نظر استاد «غلام حسین غریب» آموزش کلارینت را شروع کرد و این همکاری تا اخذ دیپلم ادامه یافت. سپس وارد دوره ی عالی هنرستان موسیقی شد و نزد پروفسور تئودور رومن استاد و نوازنده ی اول ارکستر ورشو دوره های تکنیک برتر کلارینت تا اخذ لیسانس نزد ایشان ادامه داد. وی دوره های مختلف در کشور فرانسه ، آلمان و اتریش گذراند.

اکبر محمدی در سال ۱۳۵۲ به عنوان نوازنده کلارینت وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و از سال ۱۳۵۷ مسئولیت نوازنده اول و سولیست در ارکستر را به عهده گرفت و بارها به عنوان تکنواز با رهبرانی چون حشمت سنجری ، فریدون ناصری ، ایرج صهبائی ، منوچهر صهبائی ، نصیر حیدریان و توماس داوید به اجرای برنامه پرداخت و این همکاری بیش از ۳۰ سال ادامه یافت.

 

در طی این سالها با گروه های آنسامبل مختلف به اجرای کنسرت هایی در تالار رودکی پرداخت و با گروه های زهی و بادی طی یک دوره بیست ساله همکاری داشت.

محمدی در سال ۱۳۶۷ به اخذ درجه هنری یک (دکترا) نائل شد. وی همکاری خود را در زمینه آموزش همزمان از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. ابتدا در هنرستان عالی موسیقی و سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران ، دانشگاه آزاد و سپس در هنرستان موسیقی دختران و پسران آغاز نمود که این همکاری تاکنون ادامه دارد. وی دوره های مختلف در جشنواره فجر داور بوده همچنین این سمت را در جشنواره های دانشجویی هم دارا بوده است. در زمینه ی فعالیت های اجرا و ضبط آثار آهنگسازان بزرگ ایرانی همچون مرتضی حنانه، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، حسین علیزاده، فریدون ناصری و … شرکت داشته و آثار باارزشی به یادگار گذاشته است.

 

 

 

زندگینامه اکبر محمدی نوازنده کلارینت//