درگذشت نوازنده، مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی استان خراسان «محمود متبسم»

درگذشت نوازنده و مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی استان خراسان «محمود متبسم»

 

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت نوازنده، مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی استان خراسان را تسلیت گفت و تاکید کرد: دانش موسیقی، بینش هنرمندانه و منش مرحوم محمود متبسم با تربیت هنرمندان فراوان، جمع علاقه‌مندان به او را افزود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود متبسم، نوازنده و مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی استان خراسان به دلیل کهولت سن و در ۸۴ سالگی دیروز (دوشنبه، اول آذر) به دیار باقی شتافت. محمود متبسم برادر بزرگتر استاد حمید متبسم، نوازنده و مدرس ویولن و کمانچه و از پیشکسوتان موسیقی خراسان است.

زنده یاد محمود متبسم در سال ۱۳۱۶ خورشیدی در شهر مقدس مشهد دیده به جهان گشود.

محمد اله‌یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمود متبسم را تسلیت گفت و نوشت: با اندوه خبر رسید که جناب آقای محمود متبسم نوازنده و مدرس ویولن و پیشکسوت موسیقی خراسان از جمع اهالی هنر شریف موسیقی رخت سفر بر بست.

در ادامه این پیام آمده است: دانش موسیقی، بینش هنرمندانه و منش مرحوم محمود متبسم با تربیت هنرمندان فراوان، جمع علاقه مندان به ایشان را در طول عمر فعالیت هنری شان افزود. فقدان وی، دوستان و شاگردان را به سوگ نشاند. اینجانب این فقدان را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و صبر و اجر ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.