دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز معرفی شد

 

به گزارش موسیقی نو: مهرداد سلیمانی به ‌عنوان دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز معرفی گردید. سلیمانی، که متولد ۱۲ شهریور ۱۳۵۲ در کرمانشاه و فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر و سینما است، از سال ۱۳۶۷ فعالیت‌های سینمایی خود را با انجمن سینمای جوانان کرمانشاه آغاز کرده و در طول این سال‌ها، با کارگردانی، تدوین و تصویربرداری بیش از ۱۵۰ فیلم کوتاه و مستند و تلویزیونی، نقش بسزایی در عرصه سینما ایفا کرده است.

سلیمانی در کارنامه حرفه‌ای خود، مدیریت فنی و نمایش در بیش از ۵۰ دوره جشنواره فیلم کوتاه و بلند در ایران، اقلیم کردستان عراق و آلمان را در کارنامه دارد. وی همچنین به‌عنوان داور در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم کوتاه شاهرود، جشنواره فیلم‌های کوتاه ناصرخسرو و جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز، به ارزیابی آثار پرداخته است.

تجربه او در برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی و مدیریت فنی جشنواره‌های بین‌المللی نظیر جشنواره فیلم‌های انسانی ASA در آلمان، جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و جشنواره‌های جهانی فیلم فجر و حوا، اقوام و جشنواره آسمان ، نشان از تسلط و دانش گسترده او در حوزه‌های مختلف سینمایی دارد.

جشنواره بین المللی فیلم پرواز با هدف آگاهی بخشی در مورد مسایل و توانمندی های افراد دارای معلولیت ، و با بهره گیری از سینما به عنوان ابزاری قدرتمند درفرهنگ سازی ، به دنبال فراهم آوردن فرصتی برای درک بهتر و حمایت بیشتر از این قشر ارزشمند در جامعه است. این جشنواره همه ساله همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار می شود .

موسسه فرهنگی هنری پویندگان پهنه پرواز بعنوان مجری طرح تا کنون موفق به برگزاری پنج دوره جشنواره در سطح بین المللی شده است.