حیات دوباره اجراهای زنده موسیقی از آذرماه

اجراهای زنده موسیقی بعد از ۲ سال دوری و دلتنگی اهالی هنر و علاقه‌مندان از آذرماه امسال حیات دوباره می‌گیرند و سالن‌های کنسرت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان مردم می‌شوند.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، کنسرت های زنده موسیقی از اسفندماه ۹۸ همزمان با شیوع ویروس کرونا ناچار به توقف فعالیت شدند؛ اجراهای زنده علاوه بر اینکه منبع درآمد تعداد زیادی از هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری کنسرت ها و خانواده های شان بود، نشاط را به جامعه تزریق می کرد.

در این میان البته تعدادی از موسیقیدانان و خوانندگان به اجراهای آنلاین روی آوردند که این اتفاق مثبت در نوع خود، نویدی برای ورود متفاوت اجراهای زنده موسیقی به دنیای مجازی بود. حال پس از ماه‌ها دوری و دلتنگی اهالی بزرگ موسیقی و طرفداران شان، و با توجه به واکسیناسیون بخش بزرگی از جمعیت کشور، اخبار خوشی از شروع دوباره کنسرت ها به گوش رسید.

 

تلاش برای روشن نگه داشتن چراغ کنسرت ها

در این زمینه محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود که چراغ کنسرت ها به زودی روشن می شود و گروه ها، تهیه کنندگان و کنسرت گذارها می توانند درخواست های خود را به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ ارسال کنند.

شالویی در حالی این مباحث را مطرح کرد که سه شنبه ۱۱ آبان ماه جلسه هم اندیشی به منظور از سرگیری اجراهای صحنه ای موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها به ریاست محمد اله‌یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی برگزار شد.

در این جلسه که نوید دهنده اخبار خوشی برای جامعه موسیقی کشور بود، سرپرست دفتر موسیقی به تلاش های معاونت هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه اخیر برای آغاز اجرای های موسیقی، رونق اقتصاد هنر و پیگیری‌های وزارت ارشاد از ستاد ملی کرونا اشاره کرد.

 

شرط برگزاری کنسرت ها

توسعه واکسیناسیون عمومی، تغییر رنگ کرونایی در عموم استان ها از قرمز به نارنجی، زرد و آبی، بهره مندی از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها در کنار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، آغاز سایر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی هنری مانند سینماها، تئاتر، رستوران ها، همایش ها و نمایشگاه ها از موارد دیگری بود که در این جلسه مورد گفت و گو قرار گرفت.

در همین زمینه محمدحسین توتونچیان، مدیر یکی از سایت های فروش بلیت کنسرت در گفت و گویی با ایرنا اعلام کرد که بهای بلیت های اجراهای زنده موسیقی در تهران زیر ۴۰۰ هزار تومان و کمتر از قیمت بلیت های کنسرت های کیش در نظر گرفته می شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرده بود که سالن های برگزار کننده کنسرت موظف شدند شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند قرار دادن دستگاه های مجهز به تهویه و ضد عفونی کننده، اجباری کردن استفاده از ماسک حین ورود و خروج افراد به سالن ها و سرعت بخشیدن به ورود و خروج افراد و حفظ فاصله را رعایت کنند.

پیگیری ها از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکی از آن است که هنوز درخواستی برای برگزاری کنسرت ها به این دفتر ارسال نشده و پیرو آن، مجوزی هم تاکنون صادر نشده است؛ با این حال حیات اجراهای زنده موسیقی بعد از دو سال از آذرماه از سر گرفته می شود و خانواده موسیقی و علاقه مندان بار دیگر کنار هم قرار می گیرند.

به گزارش موسیقی نو، در دورانی که شیوع کرونا باعث تعطیلی کنسرت های موسیقی در کشور شد، تعداد زیادی از خوانندگان پاپ کشورمان برای زنده نگه داشتن اجراهای خود پا به کشورهای دیگر گذاشتند و برای ایرانیان خارج از کشور کنسرت برگزار می کردند، این امیدواری وجود دارد که با ادامه روند واکسیناسیون در کشور، جانی تازه به کنسرت ها بخشیده شود و بار دیگر شاهد اجراهای پر شور صحنه ای خوانندگان باشیم.