حسین علیزاده: ثمره جشنواره موسیقی جوان میوه‌ لذتبخشی بود

 

 آهنگساز و موسیقیدان ایرانی، گفت: میوه جشنواره پانزدهم موسیقی جوان امسال لذت‌بخش بود و اگر عده‌ای، هدفی را با عشق و ایمان دنبال کنند، ثمر می‌دهد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان با قرائت پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی محمود سالاری، معاون هنری و محمد الهیاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ برگزار شد.

در ادامه این مراسم، حسین علیزاده، موسیقیدان و آهنگساز با بیان اینکه موسیقی یعنی خود عشق، اظهار داشت: جای سپاس و تشکر از خانواده هایی وجود دارد که در وضعیت اقتصادی بسیار سخت از فرزندان خودشان پشتیبانی می کنند تا آنها هنر موسیقی را فرا گیرند. همیشه می گفتیم که امیدواریم از جشنواره استقبال شود و فرزندانی این موسیقی را نگه دارند و پیش ببرند. دوره پانزدهم خیلی سرافراز و با افتخار ایستاد.

علیزاده با اشاره به تداوم جشنواره، افزود: مشکل هر چیزی به خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور ما این است که تداوم ندارد یا با دیدگاه های مختلف به آن نگاه می شود.

میوه جشنواره موسیقی، لذت بخش بود

مشاور عالی دبیر جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: ثمره این جشنواره مدیون همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران است و کار ساده ای نبود که تاکنون ادامه داشت. وقتی به این تداوم نگاه می کنیم، حتی با اینکه الان شرایط اجتماعی طوری نیست که از نزدیک همدیگر را ببینیم ولی میوه این جشنواره امسال خیلی لذت بخش و خوشمزه بود.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بارها در این جلسات اشک ریختیم، شاد شدیم و بارها و بارها انرژی کسب کردیم. برای ما که دست اندکار موسیقی هستیم و قرار است این هنر را به وجود بیاوریم، انرژی مضاعف شد.

 

جشنواره، خود را بازنگری کرد

وی افزود: جشنواره ملی موسیقی جوان در رشته‌های مختلف نوازندگی و خلاقیت بسیار درخشان بود. نگاه این جشنواره نسبت به دوره‌های اول کمی عوض شد و در خود بازنگری ایجاد کرد. در بخش خلاقیت و آهنگسازی به ذهنیت شرکت کنندگان می پردازد. وقتی ما قطعات را می دیدیم، حیران بودیم و نمی دانستیم کدام را ترجیح دهیم؛ اصلاً ترجیح دادنی نبود و فقط بر اساس سُنتِ اول، دوم و سوم همچنین طبق نظر جمع،تعدادی را انتخاب کردیم.

علیزاده گفت: همه شرکت کنندگان، برنده هستند چون همه احساسات ما را برانگیختند و حس بسیار بسیار خوبی داشتیم. نتیجه این است اگر عده ای هدفی را با عشق و ایمان دنبال کنند، ثمر می دهد.

وی ضمن تشکر از انجمن موسیقی و ستاد جشنواره در خصوص همکاری ارگان های دولتی، یادآور شد: جشنواره به هر شکلی که باشد، اگر از طریق انجمن حمایت شود خیلی خوب است. به نظر ما وظیفه همه ارگان ها حمایت است. همه ارگان ها در خدمت مردم هستند نه مردم در خدمت ارگان ؛ها به خاطر همین ارگان ها باید کار کنند تا مردم آن کارها و فکرهای خوبی را که دارند پیش ببرند.

علیزاده با اشاره به حمایت از شرکت‌کنندگان افزود: فکرهایی برای جوان های شرکت کننده که استعدادهای خاصی هستند، در نظر گرفته شده است؛ آموزش های فوق العاده برای آنها برگزار می شود تا فعالیت شان به گونه ای ادامه پیدا کند. تا وقتی توان داریم عشق ما به جشنواره جوان و بچه های جوان همیشه هست.

وی گفت: نفس و امیدمان به آنها بستگی دارد، وقتی آنها سرحال باشند، بنوازند، بخواند و بسازند، ما هم زنده خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در این دوره از جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش موسیقی دستگاهی هزار و ۱۲۰ خواننده و نوازنده، در بخش موسیقی کلاسیک ۴۱۰ نوازنده، در بخش موسیقی نواحی ۷۷۰ نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی ۶۰ نوازنده و در بخش آهنگسازی ۱۰۰ آهنگساز شرکت کرده‌اند که بعد از ارزیابی و بررسی آثار توسط هیئت‌های داوری ۲۹۴ نفر در بخش موسیقی دستگاهی و ۱۳۷ نفر در بخش موسیقی کلاسیک به مرحله نهایی راه یافتند و پس از اتمام داوری، اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه امشب اعلام می شود.