حال بازار موسیقی با انتشار اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

بازار موسیقی

 

در هفته‌ای که از آبان ماه گذشت، تعدادی از خوانندگان و نوازندگان سنتی و پاپ از انتشار تازه‌ترین آثار خود خبر دادند. انتشار قطعه «حال خوش» روزبه بمانی و «شب فیروزه‌ای» کیهان کلهر از جمله مهم‌ترین اخبار بازار موسیقی بود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، تنور بازار موسیقی در سردترین روزهای پاییز ۱۴۰۰ روشن و داغ ماند و تعدادی از هنرمندان و خوانندگان قطعات از جدیدترین آثار خود به روی مخاطبان عرضه کردند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

حالش خوش روزبه بمانی به بازار آمد

در این روزها که کرونا و آلودگی هوا حال مان را بد کرده است، روزبه بمانی، خواننده پاپ و مطرح کشورمان قطعه ای با عنوان حال خوش منتشر کرد. ترانه‌ این اثر را حسین غیاثی سروده و امید جامع آهنگسازی این اثر را بر عهده داشت.

حال بازار موسیقی با اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

سالار عقیلی با خانه تنهایی آمد

تازه‌ترین قطعات سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی در قالب آلبومی با عنوان خانه تنهایی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری قرار است به زودی منتشر شود.

سعیدفرجپوری و سالار عقیلی که در سال های اخیر همکاری های متعددی در قالب کنسرت یا تولید آلبوم داشتند، جدیدترین کار مشترک شان را به زودی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر خواهند کرد.

 

حال بازار موسیقی با اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

 

در این اثر، قطعاتی چون گریه پنهان در مایه شوشتری با شعری از شهریار، نگاه آشنا در دستگاه همایون با شعری از حافظ، ساز و آواز در مایه شوشتری با شعری از رهی معیری، حرف بزن، در گوشه بیداد با شعری از محمدعلی بهمنی، خانه تنهایی، در مایه افشاری با شعری از سایه، یار من، در مایه افشاری با شعری از مولانا در کنار تکنوازی کمانچه سعید فرجپوری به چشم می‌خورد.

کلهر شب فیروزه ای نیشابور را نواخت

انتشار تازه ترین اثر کیهان کلهر با نام همچون شب فیروزه‌ای نیشابور که با همکاری نوازندگان گروه راه ابریشم با هشت قطعه در سطح جهانی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت رنگ تازه ای به بازار موسیقی بخشید.

کلهر در صفحه مجازی خود این آلبوم را ادای احترامی به نیشابور دانست که یکی از شهرها در مسیر راه ابریشم بوده است. مایکل لینگستون آهنگساز این آلبوم است و نوازندگانی که پیش از این با کیهان کلهر در پروژه جهانی راه ابریشم همکاری کردند نیز در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند.

این آلبوم اکنون در پلتفرم‌های جهانی موسیقی در دسترس جهانیان قرار دارد.

مشکلات روزمره مردم، نماهنگ شد

مرکز موسیقی مأوا در هفته ای که گذشت، نماهنگ صبح قشنگ را با موضوع دشواری های روزمره زندگی و تلاش مردم برای کسب و کار حلال منتشر کرد. در بخشی از توضیحات این نماهنگ آمده است: بحران اقتصادی و تامین معیشت برای گذران زندگی سال‌هاست که به‌خاطر تحریم‌ها، نامهربانی‌ها و روزگاری که هر روز به بهانه‌های مختلف سخت‌تر می‌شود، گریبان مردم این دیار را گرفته است تا برای امرار معاش خود و خانواده به هر ریسمانی چنگ بزنند. در این میان، برخی افراد جامعه که ناخواسته اسیر ناملایمات زندگی شده‌اند، به‌اجبار باید در سنین کم بار سنگین مسوولیت مخارج خود و خانواده را به دوش بکشند و به‌جای تحصیل در شرایط عادی و مطلوب، در کوچه و خیابان پی یک لقمه نان بدوند.

آخرین وضعیت سلامتی پرواز همای

در هفته ای که گذشت، اخباری از ابتلای پرواز همای، خواننده سنتی کشورمان به کرونا و درگیری بالای ریه او در فضای مجازی منتشر شد. پیگیری ها حاکی از آن است که وی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان های رشت بستری و بنا به اعلام نظر پزشکان حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

 

حال بازار موسیقی با اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

 

همای اما بعد از انتشار این خبرهای ضد و نقیض، با انتشار عکس بالا در حساب کاربری اینستاگرام خود از مساعد بودن حالش نوشت و گفت: حال من خوب است مثل حال گل، حال گل در چنگ چنگیز مغول. سپاس از ابراز نگرانی همه دوستان و هواداران حالم رو به بهبود هست و جای نگرانی نیست.

انتشار آواهای وطنم، به زودی

سعید فرجپوری، نوازنده پر آوازه کمانچه طی چند روز گذشته در حساب کاربری اینستاگرام خود وعده انتشار آلبوم آواهای وطنم را داد و نوشت: کمانچه و ارکستر سازهای زهی با قطعاتی از سعید فرجپوری و تنظیم سپهر حجتی با همکاری نوازندگان سازهای کوبه ای، حسین رضایی نیا (دف) و حمید قنبری ( تنبک و بندیر) در پلتفورم های شنیداری و تصویری منتشر خواهد شد.

حال بازار موسیقی با اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

 

وی همچنین ویدیویی از این اثر هنری را در حساب کاربری خود منتشر کرد.

فوت یک خواننده لر به دلیل سوختگی

در کنار اخباری که این هفته از خوانندگان سنتی و پاپ به گوش رسید، یک خبر تلخ هم به گوش اهالی موسیقی رسید. سجاد رزمجو، خواننده قوم لر شامگاه سه‌شنبه (۲۵ آبان) بر اثر جراحات ناشی از انفجار کپسول گاز در بیمارستانی در شیراز در گذشت. میزان سوختگی این خواننده ۶۴.۵ درصد اعلام شده بود.

 

حال بازار موسیقی با اثر روزبه‌ بمانی خوش شد

نشد ، آمد

در پایان نیز باید به انتشار جدیدترین قطعه در بازار موسیقی از مهدی جهانی، خواننده موسیقی پاپ اشاره کنیم.

این اثر نشد نام دارد و مهدی جهانی در حساب کاربری اینستاگرام خود از انتشار این قطعه در ساعت ۲۱ چهارشنبه ۲۶ آبان خبر داد و هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.