جنجالی ترین و پر حاشیه ترین کنسرت این روزهای استانبول!

استقبال عجیب از کنسرت شادمهر عقیلی(خواننده پاپ خارج از کشور) در استانبول، واکنش های مختلفی را از سوی کاربران فضای مجازی و حتی رسانه های ترکیه در پی داشت.

 

شکستن رکورد تماشاگر ایرانی

به گزارش موسیقی نو؛ کنسرت شادمهر عقیلی در استانبول با استقبال بسیار زیاد ایرانی ها همراه شد تا جایی که بسیاری معتقدند رکورد حضور تماشاگر در کنسرت یک خواننده ایرانی در شهر استانبول توسط او شکسته شد. این خواننده محبوب که پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ(آلبوم دهاتی) را در کارنامه هنری خود دارد، در سال گذشته با راه اندازی سایت شرط بندی با حواشی زیادی از سوی هواداران و مخالفانش مواجه شد اما در این کنسرت که پس از مدت ها دوری از استیج در ۱۶ شهریور برگزار شد، با استقبال عجیب هوادارانش رو به رو شد.

برداشته شدن محدودیت ها و جبران خسارت کرونایی

با توجه به این که در ترکیه بیش از یک ماه است محدودیت های اجتماعی برداشته شده و تجمع در مکان های بسته امکان پذیر است. رعایت فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی نیز مانند سابق رعایت نمی شود و تنها محدودیت و اجباری که همچنان به قوت خودش باقیست، استفاده از ماسک در فضای باز است، اجراهای خوانندگان و در نتیجه جذب گردشگران در این کشور خصوصا در ماه سپتامبر(شهریور) رونق زیادی پیدا کرده است که این اقدام هم از طریق دولت و هم بخش خصوصی ترکیه برای گشودن درهای کشور به روی گردشگران انجام گرفت تا بتوانند بخشی از زیان های حاصل از پاندمی کرونا را که در دو سال گذشته متحمل شده بودند،جبران کنند. شاید به همین دلیل است که دولت ترکیه از اعمال محدودیت های سختگیرانه برای ورود گردشگران به کشورش صرف نظر کرده و از ورود گردشگران ایرانی با وجود اینکه از کشوری با آمار بالای آلودگی ویروس و وضعیت بحرانی کرونا، قصد ورود به ترکیه را داشتند نه تنها ممانعت نکرد بلکه تمهیدات لازم را برای جذب حداکثری این گردشگران در نظر گرفت. کنسرت های خوانندگانی همچون شادمهر عقیلی، ابراهیم حامدی،گروه زدبازی و… شاهد این مدعاست.

رسانه های ترکیه ای و تعجب از سولد آوت

به گزارش موسیقی نو ، کنسرت شادمهر عقیلی نه تنها از سوی طرفداران و کاربران مجازی بلکه از سوی رسانه های ترکیه نیز مورد اقبال و توجه قرار گرفت تا جایی که این رسانه ها کنسرت او را غیر معمول برای کنسرت های ایرانی لقب دادند و از «سولد آوت » شدن این کنسرت تعجب کردند! استقبال ایرانیان از این کنسرت که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۶ شهریور در سالن روباز Turkcell Vadi اجرا شود تا جایی پیش رفت که در همان ساعات اولیه سولد آوت و کنسرت گذار را به تمدید سانس دیگری از این کنسرت (۲۳ شهریور) در همان سالن تشویق کرد.

 

یک خواننده باعث گرانی دلار

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی به برگزاری کنسرت این خوانندگان در ترکیه به خاطر شرایط کرونایی و برخی دیگر نیز به گرانی قیمت های بلیت اعتراض کردند و هجوم مردم برای خریدن دلار و شرکت در این کنسرتها را یکی از عوامل بالا رفتن قیمت دلار در تاریخ مذکور دانستند! علاوه بر این، حتی پای این کنسرت ها به اخبار ۲۰:۳۰ نیز باز شد و از هزینه کردن حدود ۱۲۰ میلیارد تومان توسط ایرانیان برای شرکت در این کنسرت ها انتقاد شد.