• تاریخ : پنج شنبه - ۶ - دی - ۱۴۰۳
  • جدیدترین - موسیقی نو - پایگاه خبری تحلیلی

    بابک بیات آهنگساز توانمند و انسان بامعرفتی بود
    شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

    بابک بیات آهنگساز توانمند و انسان بامعرفتی بود

    مهر نوشت:‌ بابک بیات و محمد اصفهانی به‌عنوان دو هنرمند جریان ساز         از دو نسل متفاوت با موسیقی تیتراژ سریال «پهلوانان نمی‌میرند» یکی از ماندگاترین ملودی‌های مرتبط با مجموعه‌های داستانی را خلق کردند.           حسن فتحی دست روی هنرمندی برای آهنگسازی سریال «پهلوانان نمی‌میرند» گذاشت که بی تردید […]

    سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر شد
    شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

    سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر شد

     وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سیدمجید پور احمدی را به عنوان «مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر» منصوب کرد. موسیقی نو: به نقل ازخبرگزاری ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به سیدمجید پوراحمدی آمده است: « نظر به سوابق و تجارب ارزشمند در عرصه‌های اجرایی و فرهنگی و […]

    بررسی ۱۲درخواست در جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های موسیقی
    شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

    بررسی ۱۲درخواست در جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های موسیقی

     جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی به صورت حضوری و آنلاین با بررسی ۱۲ درخواست برگزار شد. به گزارش موسیقی نو  از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امورهنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد موسیقی، با حضور مدیرکل […]

    آشنایی با ساز بادی – چوبی دیجریدو Didgeridoo
    شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

    آشنایی با ساز بادی – چوبی دیجریدو Didgeridoo

    موسیقی نو: ساز بادی دیجریدو (به انگلیسی Didgeridoo) یکی از سازهای بادی مردم بومی استرالیا است که نوازنده با استفاده از لب ها، ارتعاشی مداوم تولید و نوازنده در حالی که از تکنیک تنفسی ویژه ای به نام تنفس دایره ای استفاده می کند ، صدای یکنواختی را به وجود می آورد. ساز دیجریدو را گاه […]

    یک گفت و گوی قدیمی با استاد «فرهاد فخرالدینی»
    شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

    یک گفت و گوی قدیمی با استاد «فرهاد فخرالدینی»

        موسیقی نو: به نقل از سایت میراث خبر؛ وی در استان آذربایجان به دنیا آمد. فخرالدینی در کنسرواتوار موسیقی تهران تحصیل کرده و نوازنده ویولن و ویولا  است. همچنین مدرس موسیقی دانشگاه آزاد و رهبر ارکستر ملی ایران است. وی یکی از بهترین آهنگسازهای موسیقی ایرانی و همینطور موسیقی فیلم است. استادانش احمد […]

    ‌‌‌فـرهنگنامه موسیقی ایران‌/ زبان دل و ترجمان‌‌ عواطف
    شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

    ‌‌‌فـرهنگنامه موسیقی ایران‌/ زبان دل و ترجمان‌‌ عواطف

    ‌ چون دایره ما‌ ز پوست پوشان توایم‌/ در دایـره حلقه به گوشان توایم‌ گر بنوازی،ز جان خروشان‌ توایم‌/ ور ننوازی هم‌ از‌ خموشان تـوایم «شیخ ابو سعید ابـی الخـیر» موسیقی را معرّب واژه‌ای یونانی و مأخود از« muse » هریک از نُه رب النوع‌ اساطیری یونان،که حامیان هنرهای زیبا بودند، دانسته‌اند. صاحب‌ نفایس الفنون‌ […]

    آشنایی با ساز بادی ملودیکا / سازی با کلیدهای پیانو
    شهریور ۲۱, ۱۴۰۰

    آشنایی با ساز بادی ملودیکا / سازی با کلیدهای پیانو

    موسیقی نو: ساز بادی ملودیکا (Melodica) سازی کوچک و سبک و از خانواده سازهای بادی زبانه دار و بسیار شبیه با هارمونیکا(ساز دهنی) است. صدا در این ساز از طریق دمیدن و همچنین فشردن دکمه های کیبورد تولید می شود. پولی‌فونیک یا چند صدایی بودن ملودیکا مهمترین تفاوت این ساز با سایر سازهای بادی است. […]

    آشنایی با ساز بادی نی انبان / ساز باستانی
    شهریور ۲۱, ۱۴۰۰

    آشنایی با ساز بادی نی انبان / ساز باستانی

    موسیقی نو: ساز بادی نی انبان یکی از قدیمیترین سازهایی است که در کشورهای زیادی آن را به عنوان ساز اصیل می‌شناسند ولی شکل ظاهری آن مقداری با هم تفاوت دارد. در زمان‌های قدیم مردمی که از جایی به جای دیگر می‌رفتند، این ساز را نیز با خود جابه‌جا می‌کردند وبا تغییر دادن شکل ظاهری آن، […]

    آشنایی با ساز بادی – برنجی کورنت cornet
    شهریور ۲۱, ۱۴۰۰

    آشنایی با ساز بادی – برنجی کورنت cornet

    موسیقی نو : ساز بادی برنجی کورنت در دسته‌ی سازهای ایروفون (هوا صدا) قرار می‌گیرد و بسیار شبیه به ترومپت است. فرق کورنت با ترومپت این است که لوله ترومپت (بجز در انتها) در همه طول مسیرش قطری یکسان دارد، در حالی‌که لوله کورنت از قسمت دهانی تا انتهای ساز به تدریج گشادتر می‌شود. همین تفاوت […]

     جایگاه موسیقی فولکلوریک در قاره آفریقا
    شهریور ۲۰, ۱۴۰۰

     جایگاه موسیقی فولکلوریک در قاره آفریقا

    فولکلوریک آفریقا/ضرباهنگ سـیاهان سپیددل افریقائی، خواب از‌ چشمان ما می‌رباید و فریاد‌ قاره‌نشینان‌ افریقا-در گوشمان می‌پیچد. پرده تماشاخانه آیـینی ساکنان دیار طرفه بـه یکباره بـه سوئی می‌رود. نیزه‌داران ماسائی ، رزم آواز هول انگیزی می‌خوانند. نیمتاجی از پوست پلنگ و ببر و شیر غرّان بر سر می‌گذارند‌. تسمه‌هائی در دست می‌چرخانند و سینه‌بندی از پوست […]