جایزه گرمی ۲۰۲۲ باز هم به تعویق افتاد

 

جایزه موسیقی گرمی ۲۰۲۲ به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای دومین سال متوالی به تعویق افتاد.

موسیقی نو:به نقل از ایرنا از هالیوود ریپورتر، آکادمی رکوردینگ، برگزار کننده جایزه گرمی، روز چهارشنبه (۵ ژانویه، ۱۵ دی‌ماه) پس از افزایش موارد ابتلا به اُمیکرون (جهش جدید ویروس کرونا)، در سراسر آمریکا، تعویق جایزه گرمی ۲۰۲۲ را تایید کرد.

این جایزه پیش از این قرار بود در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) در لس آنجلس برگزار شود، اما برگزاری آن برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده و هنوز تاریخ جدیدی اعلام نشده است.

مراسم گرمی سال گذشته نیز به دلیل شیوع کووید-۱۹، ۶ هفته به تعویق افتاد.

در بیانیه مشترک آکادمی رکوردینگ با شبکه تلویزیونی صاحب امتیاز پخش این جایزه، آمده است: پس از بررسی و تحلیل دقیق با مقامات شهری و ایالتی، کارشناسان بهداشت، جامعه هنرمندان و همکاران ما، شصت و چهارمین دوره جوایز سالانه گرمی را به تعویق افتاد.

این بیانیه تاکید می‌کند: اولویت اصلی ما، حفظ سلامت و ایمنی اعضای جامعه موسیقی، مخاطبان حضوری و صدها نفری است که خستگی ناپذیر برای برگزاری این مراسم کار می کنند. با توجه به عدم قطعیت اطلاعات درباره سویه امیکرون، برگزاری مراسم در ۳۱ ژانویه خطرات زیادی را در بر دارد. مشتاقانه منتظر برگزاری بزرگترین جشن موسیقی در روزهای آینده و در تاریخی هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.

آکادمی رکوردینگ، در نوامبر ۲۰۲۱ فهرست نامزدهای گرمی ۲۰۲۲ را اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا، جایزه گرمی (Grammy Awards) که به جایزه گرامافون هم شهرت دارد توسط «آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط» طراحی شده است. مراسم اهدای جوایز گرمی از سال ۱۹۵۸ میلادی آغاز شد و در بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، مهم ترین به حساب می‌آید. این مراسم بزرگ اهدای جوایز، سالانه برگزار می‌شود که در آن هنرمندان محبوب و ممتاز به اجرای موسیقی می‌پردازند.

مراسم جایزه گرمی دارای چهار جایزه اصلی است که عبارتند از: جایزه‌ گرمی آلبوم برجسته منتخب سال، جایزه‌ گرمی بهترین ضبط منتخب سال، جایزه‌ ‌گرمی ترانه‌ محبوب منتخب سال، جایزه‌ گرمی بهترین هنرمند جدید.

علاوه بر این چهار دسته، جوایز ویژه‌ای نیز در مراسم گرمی اهدا می‌شود که پنج نوع هستند. این جایزه‌ها عبارتند از:  جایزه اسطوره مراسم گرمی، جایزه یک عمر دستاورد هنری مراسم گرمی، جایزه امنا مراسم گرمی، جایزه تالار مشاهیر گرمی، آخرین جایزه نیز MusiCares Person of the Year نام دارد.