تک‌آهنگ‌ها در جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»

 

نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» شنبه (۱۴ اسفند) میزبان تک آهنگ‌ها بود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»، تالار رودکی عصر روز گذشته میزبان ٩ گروه موسیقی از شهرهای مختلف ایران بود که در حضور هیئت داوران این بخش یعنیمجید انتظامی، سعید شریفیان و عبدالجبار کاکایی اجراهای متنوعی را در سبک‌های مختلف روی صحنه بردند.

اجرای اول بر عهده «سنتورنوازان انوشه» به سرپرستی امید انوشه از استان یزد بود که قطعه‌ای را بر روی شعری از «هوشنگ ابتهاج» اجرا کردند.

این گروه که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده، از ۱۰ نوازنده سنتور، یک خواننده آقا و دو همخوان خانم تشکیل شده است. در این گروه، قطعات طوری نوشته و تنظیم می‌شوند که نوازندگان بدون بهم ریختن فرم و چهارچوب قطعه، فواصل گوناگونی را اجرا کنند.

اما اجرای دوم را «گروه ساز و آواز جام» که متشکل از دو هنرمند نوجوان خراسانی بود، روی صحنه بردند. دوتارنوازی این گروه بر عهده «مهدیس ابراهیمیان» بود که تاکنون اجراهایی هم در جشنواره فجر داشته و همچنین خوانندگی بر عهده «محمدامین امینی» بود که از برگزیدگان جشنواره فجر است. این دو هنرمند نوجوان نیز قطعه‌ای را بر اساس دوبیتی‌های محلی تربت جام روی صحنه بردند.

 

شب پررونق تک‌آهنگ‌ها در جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»

پس از آن‌ نوبت مازندرانی‌ها بود که قطعه خود را برای هیئت داوران اجرا کنند. «گروه مهربانگ» به سرپرستی «فرزاد محمدنژاد» قطعه‌ای را بر روی شعری از «ایرج قنبری» اجرا کردند. این گروه تاکنون اجراهای متعددی در ایران و خارج از کشور داشته است.

سپس «گروه نغمه‌های افلاکی زاگرس» که نزدیک به سه دهه سابقه در زمینه تولید و اجرای آثار حماسی را دارد به سرپرستی «طاهر مرادی» روی صحنه رفتند و قطعه فولکلور «دایه دایه» را اجرا کردند. این گروه نیز تاکنون در جشنواره‌های متعددی روی صحنه رفته است.

پس از آن نوبت «گروه سردار» از خراسان رسید. این گروه به سرپرستی و خوانندگی «مهدی اسماعیل‌زاده» قطعات شروانی و الله‌خاده را بر اساس شعری از «جعفرقلی زنگلی» برای اجرا انتخاب کرده بودند. گروه سردار نیز تاکنون در جشنواره‌های متعددی روی صحنه رفته است.

جشنواره ملی موسیقی نوای مهر در دومین شب خود همچنین میزبان «گروه دلنوازان هنر» از تهران بود که به سرپرستی «محمدمهدی ساوه» قطعه‌ای را بر روی شعری از «نفیسه سادات موسوی» در حضور هیئت داوران اجرا کردند.

شب پررونق تک‌آهنگ‌ها در جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»

اما «گروه سیلم» از مازندران که سابقه‌ حضور در فستیوال‌های متعددی را دارند، شامگاه گذشته به سرپرستی «سعدی صادقی» قطعه‌ای را بر روی شعری از «علی هاشمی چلاوی» اجرا کردند.

هشتمین اجرا بر عهده «گروه ارغنون» از استان مرکزی بود که به سرپرستی «امید دانشور» اجرای خود را در سبک پاپ روی صحنه بردند. این گروه که تاکنون در فستیوال‌های متعددی شرکت کرده است، قطعاتی بر روی اشعار «امید دانشور» و «شبیر گودرزی» اجرا کردند.

در نهایت نیز «گروه آتیلا» از آذربایجان شرقی پرونده بخش تک‌آهنگ را در نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر بست. این گروه به سرپرستی «حسین رسولی» قطعه‌ای را بر روی شعری از «ابراهیم ابراهیمی» اجرا کردند. این گروه بیش از ۳۰ مقام در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

.

.