تغییر زمان برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش

 

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش از تغییر زمان برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش خبر داد و تاکید کرد: رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بوم‌گردی از اهداف این جشنواره است.

به گزارش موسیقی نو: به نقل از  ایرنا از خانه موسیقی،«بدریه بحرینی» درباره این جشنواره بیان کرد: چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در این جزیره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پیش از این، دهه پایانی دی ماه برای برگزاری این جشنواره تعیین شده بود که بعد از برگزاری جلسات متعدد در نهایت نیمه اسفند تاریخ قطعی چهارمین جشنواره موسیقی کیش خواهد بود.

بحرینی اظهار داشت: این تاریخ‌ها با توجه به ایام مبارک اعیاد شعبانیه که مصادف با یکشنبه ۱۵ اسفند ولادت سالار شهیدان، امام حسین(ع) دوشنبه ۱۶اسفند ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سه‌شنبه ۱۷اسفند ولادت امام زین‌العابدین(ع) هستند، قطعی شد تا در این عیدهای مبارک شاهد شور و نشاط مضاعفی در جزیره کیش باشیم.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: نزدیکی اعیاد شعبانیه با تعطیلات نوروز، مجموعه برگزارکننده این رویداد را بر آن داشت تا این تاریخ را برای برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش انتخاب کنند.

بحرینی درباره فرایند داوری، خاطرنشان کرد: داوری‌های نخست آغاز شد و بعد از بررسی نهایی هیات انتخاب، گروه‌های راه‌یافته به مرحله پایانی این جشنواره موسیقی که از استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر هستند، به صورت رسمی اعلام خواهند شد.

وی گفت: حدود ۲۰ روز پیش از آغاز جشنواره، گروه‌های راه‌ یافته به مرحله نهایی برای اجرا در جزیره کیش به صورت رسمی از درگاه اینترنتی این جشنواره معرفی خواهند شد.

به گفته مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره در نظر دارد به معرفی فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و سنت‌ها بر اساس رنگ‌آمیزی در سواحل جنوبی از دریای عمان تا خلیج فارس و استان‌های جنوبی ایران بپردازد.

رییس چهارمین جشنواره موسیقی کیش، مهمترین هدف بزرگترین رویداد موسیقیایی جزیره کیش را مورد توجه قرار دادن کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی دانست و افزود: رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بوم‌گردی از دیگر اهداف این جشنواره است.