ایرج و خاطره بازی در مازندران

از متولدین دهه ۲۰ تا متولدین دهه ۸۰، از کت و شلواری تا تیپ های لاله زاری همگی ۱۶ مرداد ۹۸ در سالن هلال احمر شهر ساری در استان مازندران برای خاطره بازی و شنیدن صدای استاد آواز ایران، ایرج خواجه امیری گرد هم آمدند.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایلنا، استاد ایرج که شنیدن صدای تحریرهایش از برنامه های رادیویی از جمله گلها آرامش بخش مردم و همچنین تصنیف های ماندگارش در فیلم هایی همچون گنج قارون به جای صدای محمدعلی فردین در دهه ۴۰ و ۵۰ فراموش نشدنی ست برای اولین بار در مازندران با همراهی احسان فدایی به عنوان همخوان به روی صحنه رفت و  به اجرای قطعات خاطره انگیر خود پرداخت.

   استاد ایرج که به زعم محمدرضا شجریان، متر آواز ایران به شمار می آید از جمله خوانندگان مطرح کشور است که همچنان در سن ۸۷ سالگی به روی صحنه می رود و طرفداران پر و پا قرص خود را در تمام کشور به سالن های کنسرت می کشاند.

 این برنامه در یک سانس و در حالی برگزار شد که نشر ایران مجوز، برگزار کننده این کنسرت در فرآیند دریافت مجوز برای این برنامه تا تبلیغات شهری و تدابیر امنیتی دچار مشکلاتی بود. فرزام توسلی تهیه کننده این کنسرت پس از اجرای این برنامه به چند نکته در این باره اشاره داشت: “برای برگزاری این تک سانس و  حضور استاد ایرج در مازندران از حدود سه سال پیش درگیر مباحث دریافت مجوز بودیم. و بالاخره با مذاکرات فراوان و همراهی حراست وزارت ارشاد و اداره کل مازندران این کنسرت تاریخی برگزار شد.”

وی در مورد دلایل عدم استقبال از این اجرا با توجه به محبوبیت استاد ایرج و اولین حضور رسمی او در شمال کشور افزود: «این برنامه علی رغم فشار های محیطی با همراهی مسئولین اداره کل ارشاد مازنداران به انجام رسید. به صورت رسمی به ما اعلام شد که اجازه ای برای تبلیغات به ویژه تبلیغات شهری نداریم و حتی یک عکس هم از این اجرا نباید منتشر شود! این کنسرت کاملاً ایزوله اجرا شد. به هر کیفیت تیم ما بابت انجام این اتفاق و ادای دین به هنر آواز و استاد ایرج بسیار خشنود است. مردم هم حس عجیبی نسبت به این کنسرت و دیدن استاد داشتند.»