اولین اثر رسمی گروه «افرا» منتشر شد

اولین اثر رسمی گروه «افرا» منتشر شد

 

قطعه «نارون» اولین اثر رسمی گروه «افرا» با آهنگسازی حمید بهروزی‌نیا منتشر شد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری ایلنا، حمید بهروزی‌نیا (آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار) گفت: اولین قطعه رسمی گروه «افرا» با عنوان «نارون» منتشر شد و هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

این نوازنده افزود: اعضای اصلی و ثابت این گروه احسان مطوری و مسلم علی‌پور هستند که هر کدام از این هنرمندان جوانان بسیار با تجربه و دارای کارنامه‌ای درخشان هستند و من به عنوان نوازنده و عضو اصلی با این گروه همکاری می‌کنم. همچنین حسین بهروزی نیا سرپرستی این گروه را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: آهنگسازی این قطعه به عهده من بوده است و تنظیم اثر توسط گروه «افرا» انجام شده است.

این هنرمند در پایان گفت: این اثر بی‌کلام و در آواز اصفهان است و در این اثر حسین بهروزی نیا نوازنده بربت، احسان مطوری نوازنده سنتور، مسلم علیپور نوازنده کمانچه هستند و اجرای سازهای کوبه‌ای به عهده نوازنده میهمان این گروه حمیدرضا یوسفی است. همچنین نوازندگی تار به عهده من بوده است.

اولین اثر رسمی گروه «افرا»

زندگی نامه

حمید بهروزی نیا نوازنده تار و آهنگساز موسیقی سنتی ایران متولد ۲۱ تیر ۱۳۶۱ در شهر تهران است حمید بهروزی نیا تار را از ۸ سالگی نزد عموی خود حسین بهروزی نیا شروع کرد و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی زیر نظر محمدرضا ابراهیمی ادامه داد. سپس وارد هنرستان موسیقی شده و از محضر استادان خوب هنرستان، آقایان حمید شجاعی و محمدرضا ابراهیمی بهره برد. بهروزی نیا بعد از اتمام هنرستان تار را نزد هوشنگ ظریف، ارشد طهماسبی ، آیدین علیانسب و داریوش پیرنیاکان ادامه داد و تنبک را نیز زیر نظر سیامک بنایی فراگرفت.

بهروزی نیا در سال ۷۴ مقام دوم جشنواره موسیقی و در سال ۷۵ مقام اول جشنواره موسیقی را در بخش تکنوازی کسب کرد. از همان سال در کنسرتهای بسیاری در ایران، کشورهای آسیایی، اروپا و کانادا با گروه های جوان، اخوان، طلوع، سالک ، قلندر، چوپی، خنیا، تال، قمر و لوتوس به عنوان نوازنده و آهنگساز فعالیت داشته است.

در کارنامه کاری حمید بهروزی نیا سرپرستی و آهنگسازی گروه لوتوس نیز به چشم می خورد که از نمونه کارهای این گروه آلبوم فرزند ایران به خوانندگی سینا سرلک را می توان نام برد. که در سال ۸۹ از طرف خانه موسیقی نامزد بهترین آلبوم سال شد. این آهنگساز همچنین موفق به همراهی و عضویت گروه های بین المللی نظیر Melody For Dialogue میباشد . گروه New Silk Road به رهبری و آهنگسازی آقای تن دون که یکی از بزرگترین و معروفترین آهنگسازان دنیا هست، هرساله در یکی از کشورهایی که در جاده ابریشم قرار دارد کنسرتی برگزار میکند.

گروه Melody For Dialogue زیر نظر یونسکو میباشد و هر ساله نوازندگانی از ۲۰ کشور دنیا در قالب یک گروه جمع میشوند و کنسرتی با شعار صلح از طریق موسیقی برگزار میکند.

 

اولین اثر رسمی گروه «افرا»//