ارتقای جایگاه موسیقی تئاتر ایران در انجمن صنفی پیگیری می‌شود

ارتقای جایگاه موسیقی تئاتر ایران در انجمن صنفی پیگیری می‌شود

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، گفت: ارتقای جایگاه موسیقی تئاتر در انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران پیگیری و برای اعضای آن دوره های تکمیلی برگزار می‌شود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، سعید ذهنی با اشاره به راه اندازی انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، (که اخیرا خبر آن اعلام شد) اظهار داشت: انجمن موسیقی تئاتر از ۱۵ سال گذشته فعال بود اما با توجه به تعامل خانه تئاتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف این بود که انجمن یاد شده از نظر رسمی و قانونی به عنوان شغل به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه انجمن تاکنون در قالب یک گروه صنفی فعالیت می کرد، گفت: با راه اندازی انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، مقدمات خدماتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به هنرمندان عضو این انجمن ارائه می داد، فراهم شد. بر اساس توافق خانه تئاتر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت کار مقرر شد حقوق بازنشستگی هنرمندانِ عضو در این انجمن به خصوص در ایام کرونا برقرار و از بسته های حمایتی برخوردار شوند.

عضو هیأت موسس انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، خاطرنشان کرد که این صنف از نظر قانونی، ثبتی و شرکتی به صورت رسمی به عنوان یک شغل در کشور شناخته شد.

ذهنی با اشاره به ضرورت راه اندازی انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، تاکید کرد: از این فرصت برای احیای موسیقی تئاتر استفاده می کنیم چرا که جایگاه خود را از دست داد. یکی از عوامل تشکیل دهنده میزانسن در تئاتر، عنصر موسیقی است و از سوی دیگر، تئاتر ناب و اجراهایی که در دهه های ۶۰ یا ۷۰ می دیدیم، منسوخ شده است.

وی آموزش و ارتقای سطح دانش اعضای انجمن صنفی موسیقی تئاتر را از اولویت های این انجمن دانست و افزود: تعداد زیادی از بازیگران هنوز با مبانی اولیه موسیقی آشنا نیستند، همچنین در بحث کارگردانی استفاده از موسیقی سطحی است.

ارتقای جایگاه موسیقی تئاتر ایران در انجمن صنفی پیگیری می‌شود


وی با تاکید بر اینکه برگزاری دوره های تکمیلی برای برخی آهنگسازان و خوانندگان از سوی این انجمن برگزار می شود، ادامه داد: یکی از اهداف انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، ارتقای دانش موسیقی است. هر صنفی که مستقل عمل می کند باید به دنبال درآمدزایی باشد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران تعداد اعضای این انجمن را که مدارک شان برای عضویت تکمیل شده، ۸۵ نفر دانست و اعلام کرد که این تعداد رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی عمومی فوق‌العاده انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران به عنوان مجمع موسسان با حضور آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان تئاتر کشور برگزار شد و اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند.

اعضای اصلی هیأت مدیره را سعید ذهنی، ریچارد عیسی‌پور، شروین عباسی، شهرام نجاتی و فرشاد فزونی تشکیل می دهند.