آلبوم «بیات ایران» اثر امیرحسین معلم منتشر شد.

 به گزارش موسیقی نو امیرحسین معلم  نوازنده سنتور و آهنگساز کشورمان اولین آلبوم خود را منتشر کرد.

اولین آلبوم رسمی امیرحسین معلم  نوازنده سنتور و آهنگساز جوان، در ژانر تکنوازی سنتور و بداهه نوازی موسیقی اصیل ایرانی با برداشت و روایتی متفاوت و فرم «موسیقیِ سپید» به علاقه‌مندان و شنوندگان موسیقی اصیل ایرانی معرفی می‌شود.

او در این آلبوم با حمید لالی به عنوان مهندس صدا و صدابردار همکاری کرده است. ماندانا علایی و پدرام جباری نیز به عنوان گرافیست و موشن گرافیست در کنار امیرحسین معلم حضور داشته‌اند. گفتنی است این آلبوم توسط موسسه فرهنگی و هنری شهنای منتشر شده و مدیر رسانه‌ای این اثر سام شرف‌زاده بوده است.

امیرحسین معلم درباره این آلبوم گفت: “مجموعه در دست، درک و دریافتی است شخصی از سالها تمرین و نوازندگی در حیطه بداهه نوازی و تکنوازی بر اساس موسیقی کلاسیک و مقامی ایران است که علاوه بر رعایت فرم کلی در تکنوازی موسیقی اصیل ایرانی (مقدمه/بداهه نوازی در متر آزاد/قطعه ضربی) به دنبال روایت و تصویر سازی در این ساختار است.

بخش اول با الهامی از داستان های تاریخی و اسطوره ای در ادبیات کلاسیک روایتی برون گرایانه با گویشِ صاحب اثر بیان میگردد.

در بخش دو ،سه و چهار نیز فرم کلی اجراها همانند بخش نخست است اما درون مایه فرم، همچون شعر سپید که ساختار شکنی های بسیاری نسبت به شعر کلاسیک داشته، دست خوش تغییرات بسیاری نسبت به موسیقی کلاسیک ایرانی شده است.

در این سه بخش روایت از دیدگاه درونی نوازنده نقل می‌شود و مواجهه روابط فرهنگی ، اجتماعی ، احساسی و روانی اش را از اقلیم ایران با جهان شاهد هستیم.”

پس از این آلبوم در سال آینده دو آلبوم تکنوازی سنتور با نام های «رقصِ مِهر» و «بهانه ای برای زیستن» با نگرشی نو  بر ردیف موسیقی ایرانی و فرم موسیقی سپید همانند همین اثر از پلتفرم های معتبر ایرانی و بین‌المللی منتشر می‌شود.

همزمان با انتشار رسمی این آلبوم، شما می‌توانید از طریق سایت موسسه نوای مهرشهنای و سایت رسمی امیرحسین معلم این آلبوم و دیگر آثار این هنرمند در آینده را به شکل قانونی دانلود کنید.