آشنایی نسل جوان با فرهنگ موسیقایی همه اقوام در جشنواره موسیقی

آشنایی نسل جوان با فرهنگ موسیقایی همه اقوام در جشنواره موسیقی

 

داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: نتیجه برگزاری جشنواره موسیقی جوان در سطح کشور آشنا شدن نسل جوان با موسیقی و فرهنگ آوایی همه اقوام است.

به گزارش موسیقی نو به نقل از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، ارسلان طیبی، نوازنده و داور بخش موسیقی نواحی شاخه موسیقی مازندران جشنواره پانزدهم موسیقی جوان با بیان اینکه تاثیر برگزاری جشنواره موسیقی جوان در مازندان زیاد بود، افزود: این جشنواره بر جوانان تاثیر به‌سزایی داشت و انگیزه خوبی برای جوان ها ایجاد کرد تا به سمت موسیقی بروند، نواختن ساز را فرا بگیرند و در این رشته فعالیت کنند.

طیبی در ادامه به نقش جشنواره در معرفی موسیقی نواحی اشاره کرد و اظهار داشت: نوجوانان و جوانان در مازندران علاوه بر اینکه به موسیقی منطقه خودشان روی آوردند به موسیقی دیگر مناطق نیز علاقه‌مند شدند به طوری که آنها را گوش می دهند و حتی روی آنها کار می کنند؛ این موضوع، نتیجه برگزاری جشنواره جوان در سطح کشور است که باعث شد نسل جوان با موسیقی همه اقوام آشنا شوند.

این داور بخش موسیقی نواحی شاخه موسیقی مازندران جشنواره پانزدهم موسیقی جوان درباره کیفیت آثار شرکت‌کنندگان گفت: کیفیت جشنواره هر سال افزایش می یابد و نوازنده ها قوی تر شدند. نحوه اجراها هم به خاطر رقابتی بودن این جشنواره، با کیفیت بیشتری همراه شد که باعث می‌شود شرکت کنندگان در یک رقابت سالم سطح نوازندگی و خوانندگی خود را هر سال بالا ببرند.

طیبی در خصوص فاکتورهای داوری موسیقی مازندران، خاطرنشان کرد: اجرای صحیح قطعات، سرعت عمل، تکنیک و پایبندی به رپرتوار اجرایی از جمله شاخص‌های ما برای داوری است.

وی تاکید کرد: جایگاه جشنواره موسیقی جوان از نظر کیفی، اجرایی، نظم و انضباط از سایر جشنواره هایی که برگزار می شود، بالاتر است و جایگاه اول را بین سایر جشنواره ها به خود اختصاص می دهد.

به گزارش موسیقی نو، نخستین دوره جشنواره موسیقی جوان سال ۷۸ به دبیری آذین موحد برگزار شد. این جشنواره ۶ سال مداوم در قالب سالانه فعالیت داشت و سال های قبل از ۷۸ هم به عنوان بخش استعدادهای جوان در قسمت هایی از جشنواره موسیقی فجر برگزار می شد. بعد از برگزاری سال ششم این جشنواره، وقفه تقریبا ۶ ساله ای در برگزاری آن ایجاد شد تا اینکه از سال ۹۲ و بعد از مدتی وقفه، این جشنواره به دبیری هومان اسعدی از سرگرفته شد و امسال در پانزدهمین دوره آن قرار داریم.