یک نماهنگ جدید از گروه تنبورنوازان جامی

 

گروه تنبورنوازان «جامی» به سرپرستی «رضا علی‌آبادی» درتازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ متفاوتی را به یاد استاد فقید موسیقی منتشر می‌کند.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری مهر از روابط عمومی پروژه، به مناسبت اولین سالگرد درگذشت هنرمند فقید تنبور سیداحمد حسینی، روایت متفاوت و منحصربه‌فردی از مقام جلوشاهی این هنرمند توسط گروه جامی به صورت صوتی و تصویری منتشر می‌شود.

«رضا علی‌آبادی»، سرپرست «گروه تنبورنوازان جامی» با اعلام این‌که مقام جلوشاهی در تاریخ ۲۱ اسفندماه همزمان با اولین سالگرد درگذشت این استاد موسیقی منتشر می‌شود، درباره ویژگی‌های این مقام که برای اولین بار در استودیو ضبط می‌شود، گفت: این مقام از این جهت اهمیت دارد که پنج، شش مود مختلف را عوض می‌کند. الگوی مضراب آن از میانه راه عوض می‌شود و ریتم آن تندتر می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: این تنها کاری بود که من می‌توانستم به‌عنوان شاگرد استاد حسینی انجام بدهم. از میان شاگردان ایشان، تنها نفری که به این مقام تسلط داشت من بودم. امیدوارم توانسته باشم راوی خوبی برای این مقام باشم و بدون کم و کاست هر آن‌چه که یاد گرفته‌ام را بنوازم تا در تاریخ بماند.

سید احمد حسینی از هنرمندان پیشگام عرصه تنبورنوازی سال گذشته در سن ۹۴ سالگی از دنیا رفت.