«پوئم سمفونیک‌هایی از ایران» منتشر شد

 

آلبوم «پوئم سمفونیک‌هایی از ایران» به آهنگسازی تعدادی از بزرگان موسیقی کشورمان با رهبری ارکستر علی رهبری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش موسیقس نو به نقل از خبرنگار مهر، «پوئم سمفونیک هایی از ایران» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که به تازگی مشتمل بر اجرای آثار تعدادی از آهنگسازان شناخته شده موسیقی کشورمان در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

در این آلبوم موسیقی منظومه‌ای از آثار سمفونیک آهنگسازان ایرانی از جمله علی رهبری، احمد پژمان، امین‌الله حسین، حسین دهلوی، هوشنگ استوار، محمدتقی مسعودیه به رهبری ارکستر علی رهبری و همراهی ارکستر سمفونیک نورنبرگ پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیحات تکمیلی این آثار آمده است: این اثر نخستین بار در سال ۱۳۵۹ در سه صفحه‌ی گرامافون ۳۳ دور توسط کمپانی «کلوسِئوم» منتشر شد و ضبط‌های عالی موجود در آن به طور ناقص و محدود که غالباً از روی همان صفحه‌ها تبدیل شده بودند در دسترس دوستداران قرار داشت تا اینکه ناشر سرانجام این اثر درخشان و مهم را اکنون در قالبی شایسته و درخور و با بهترین کیفیت موجود در اختیار هنردوستان و مخاطبان گرامی قرار می‌دهد.

«پوئم سمفونیک‌هایی از ایران» منتشر شد/ شنیدن آثار بزرگان

علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، پراگ، مالاگا، زاگرب و تهران بعد از دریافت مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه تا کنون به بیش از ۱۲۰ ارکستر جهان دعوت شده و در ترکیه نیز بیش از ۲۵ سال با ارکسترهای سمفونیک دولتی استانبول، آنکارا، آنتالیا، و ازمیر همکاری داشته است.