وزیر فرهنگ: هنرمندان موسیقی در خلق کارهای فاخر اقدام کنند

هنرمندان موسیقی

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان موسیقی در زمینه‌های آموزش، تولید، پژوهش و خلق کارهای فاخر اقدام کنند و این وزارتخانه از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

به گزارش موسیقی نوبه نقل از ایرنا، اسماعیلیدر دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت موسس خانه موسیقی ایران که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: رشد و شکوفایی به ویژه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی از ضروریات است و وظیفه ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی حداکثری است.

نگاه حمایتی وزارت فرهنگ به حفظ موسیقی سنتی

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی دارد، تاکید کرد: موسیقی اصیل نواحی و اقوام ایرانی باید گسترش یافته و حفاظت شود زیرا با توجه به پیوند این موسیقی با لایه‌های فرهنگ و تاریخ کشور، اهتمام به آن ضروری تر به نظر می رسد.

اسماعیلی افزود: هیچ زبانی شیواتر و پویاتر از زبان هنر برای بیان احساسات وجود ندارد. در گوشه گوشه کشور ما شعر و ادب موج می‌زند و این امر در سروده‌ها و موسیقی نواحی تجلی می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما نسبت به جایگاه موسیقی سنتی که در بحران قرار دارد، این است که هرچه سریع تر راه حلی برای رفع مشکلات آن پیدا کنیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نقش آموزش هنر در دوران کودکی، گفت: راه اندازی و احیای جایگاه معلم هنر در مدارس مهم است و این موضوع را در دولت دنبال خواهم کرد.

عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین وجود هنرستان‌ها را در همه استان‌ها ضروری دانست و ادامه داد: به همکارانم توصیه کرده‌ام در همه استان‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود داشته باشد.

اسماعیلی درباره خانه موسیقی نیز گفت: خانه موسیقی از اصناف هنری همکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود که با وجود بودجه کم اختصاصی، تلاش های ارزنده ای دارد.

وزیر فرهنگ در پایان  ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جلساتی، سر آغاز خوبی برای تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اساتید موسیقی کشور شود.

 

هنرمندان موسیقی 2

وزیر فرهنگ: هنرمندان موسیقی در خلق کارهای فاخر اقدام کنند/