وداع در تالار وحدت با «پورنگ پورشیرازی»؛ هنرمند همیشه خندان

پورنگ پورشیرازی

 

«پورنگ پورشیرازی» عضو قدیمی ارکستر سمفونیک تهران با نغمه محزون سازهای دوستانش که او را یار همیشه خندان نامیدند، با تالار وحدت خداحافظی کرد و رهسپار خانه ابدی شد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در مراسم تشییع پیکر پورشیرازی گفت: پورنگ پورشیرازی از جمله هنرمندان شریف و ارزشمند موسیقی بود و من از زمانی که در هنرستان موسیقی حضور داشتم به این امر باور داشتم.

مدیرعامل خانه موسیقی ادامه داد برای عرض احترام به روح عزیز پورنگ پورشیرازی،  از طرف خانه موسیقی سفر این هنرمند نازنین را به همه اعضای خانواده و دوستداران او در ارکسترها تسلیت می‌گویم و برای این عزیزان از خداوند طلب صبر دارم که رنجی بزرگ را تحمل می‌کنند.

 پورنگ این رسم رفاقت و شوخی نبود

علی جعفری پویان، آهنگساز و نوازنده ویولون در سخنانی کوتاه گفت: من امروز فوت پورنگ را یک شوخی مانند شوخی های همیشگی او می‌بینیم و فکر می‌کنم همکاران من هم این اتفاق را باور نمی‌کنند. اما اکنون که به این تابوت نگاه میکنم می‌گویم رفیق از این شوخی ها نداشتیم.

وی افزود: پورشیرازی هنرمندی بود که با همه هنرمندان رابطه خوبی داشت و همواره ضمن احترام به نوازنده‌های پیشکسوت به نوازنده‌های جوان نیز احترام می‌گذاشت. همیشه مهربان و خندان بود.

جعفری پویان گفت: بعد از فوت مرحوم علیرضا خورشیدفر، پورنگ مسئولیت بزرگی را به عهده گرفت و به خوبی هم از عهده آن بر آمد و من اصلاً فکر نمی‌کردم اینقدر زود او را از دست بدهیم. چرا که پیدا کردن جانشین برای او واقعاً کار سختی است. امیدوارم همه ما در ادامه راه کنار خانواده او باشیم و تنهایش نگذاریم.

جعفری پویان خاطر نشان کرد: او از نوازندگان معتبر موسیقی کشورمان بود که در ارکسترها و آلبوم‌های متعددی حضور داشت. او یکی از ستون‌های ارکسترهای ما بود که وقتی در ارکسترها حضور داشت گویی یک ستون در مجموعه حضور داشت. پورنگ در ارکسترهای ما نماد لبخند بود که این موضوع هیچ وقت از ذهن ما پاک نمی‌شود.

پانته‌آ نژادی، همسر پورنگ پورشیرازی نیز در سخنانی از سوگ و داغ این هنرمند موسیقی گفت.

پورنگ پورشیرازی

 

محمود شالویی، محمد اله‌یاری، مهدی افضلی، جاوید مجلسی، محسن الهامیان، آرش برادران امینی، بابک چمن آرا، مزدا انصاری، بهزاد عبدی، علی جعفری پویان، علیرضا میرآقا، علی تفرشی، کریم قربانی، آنکیدو دارش، رضا عسگرزاده، احمد صدری، حمیدرضا آداب، بردیا کیارس، مهدی کلانتری، مرضیه مزینانی، مسیح تحویلداری، رضا شایسته، میلاد عمرانلو، محمدرضا صفی، سینا جهان آبادی، مهدی عبدالوهاب، امین غفاری، آرین قیطاسی، پدرام فریوسفی، صابر جعفری، عطا نویدی، بامداد افشار، سانوا عندلیبی، فرهاد بادپا، صادق چراغی و شهرام صارمی و جمعی دیگر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر موسیقی ملی و ارکسترهای دیگر از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

اجرای چند قطعه موسیقایی از جمله قطعه ملودی اثر میروسلاو اسکوروییک، ساراباند اثر جرج فردریش هندل آهنگساز آلمانی و مرگ آوز از سوییت پیرگینت اثر ادوارد گریگ آهنگساز  و نوازندهٔ پیانو اهل نروژبه رهبری بردیا کیارس و همراهی تعدادی از بهترین نوازندگان موسیقی کشورمان ، از بخش‌ بعدی این مراسم بود. اقامه نماز بر پیکر پورنگ پورشیرازی توسط حجت‌الاسلام محمود دعایی پایان بخش این مراسم بود و پس از آن پیکر این هنرمند جهت خاکسپاری در قطعه ۸۸ راهی بهشت زهرا شد.

پورنگ پورشیرازی، نوازنده ساز کنترباس که سابقه عضویت در چند ارکستر بزرگ ایران را داشت متولد۱۳۵۳ در تهران و از هنرجویان ادوار پیشین هنرستان موسیقی و از نوازندگان و مدرسان سرشناسِ ساز کنترباس و پیانو بود.

عضویت در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر زهی جوانان، ارکستر مجلسی صداوسیما، ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر فیلارمونیک تهران و نوازندگی در چند آلبوم موسیقی، بخشی از کارنامه هنری پورنگ پورشیرازی این هنرمند رخ در نقاب خاک کشیده است.

این هنرمند دوشنبه (۱۷ آبان)، پس از چند سال تحمل درد و عوارض ناشی از سرطان کبد درگذشت. از پورنگ پورشیرازی ساعت‌ها موسیقی ضبط شده در استودیو و سال‌ها تجربه حضور در ارکسترهای معتبر ایران به یادگار مانده است.