هر آنچه در مورد گوش دادن به موسیقی در ماشین باید بدانید

 

هر آنچه در مورد گوش دادن به موسیقی در ماشین باید بدانید

 

گوش دادن به موسیقی در ماشین یکی از بهترین راه ها برای شاد نگه داشتن خود در رانندگی های طولانی و خسته کننده است. چه حال شما خوب باشد چه بد، وقتی صدای موسیقی سیستم استریوی ماشین خود را بالا می برید، حال و هوای شما در عرض چند ثانیه تغییر می کند.

به گزارش موسیقی نو: دلایل زیادی وجود دارد که مردم از گوش دادن به موسیقی در ماشین لذت می برند. موسیقی راهی عالی برای متمرکز نگه داشتن ذهن شما هنگام رانندگی در جاده است. همچنین می تواند به کاهش سطح استرس و ایجاد فضای شادی زمان رانندگی در ترافیک  های شهری کمک کند. با مجموعه ای خوب از بلندگوهای خودرو می توانید به آهنگ های مورد پسند خود بی وقفه و با کیفیت گوش دهید.

با این حال، هنگام گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی حواس‌تان پرت می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که صدای سیستم استریوی شما در سطح مناسبی است. مطالعات نشان داده است که موسیقی با شدت بالا می تواند به شما احساس انرژی بدهد. در واقع ضربان قلب فرد هنگام گوش دادن به این نوع موسیقی افزایش می یابد.

اما اگر در حال رانندگی به سمت محل کار خود هستید، بهترین راه برای گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود چیست؟ برخی از معایب گوش دادن در حین رانندگی چیست؟ آیا آواز خواندن هنگام رانندگی ایمن است؟ ما در این مقاله به همه این سوالات پاسخ می دهیم!

آیا گوش دادن به موسیقی در ماشین اشکالی ندارد؟

ابتدا باید در مورد اینکه چگونه عصب شناسی شناختی صوتی بر خلق و خوی ما هنگام گوش دادن به موسیقی تأثیر می گذارد صحبت کنیم. موسیقی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و به شما انگیزه دهد تا کارهای مهم را انجام دهید، اما ممکن است هنگام تلاش برای تمرکز مفید نباشد.

گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر روحیه شما داشته باشد. با این حال، مطالعات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی با صدای بالا باعث می شود شنوندگان احساس انرژی بیشتری کنند، اما میزان تنفس آنها را نیز افزایش می دهد.

همچنین اگر صدا بیش از حد بلند باشد، می تواند باعث حواس پرتی در رانندگی و منجر به تصادف شود. پس چه چیزی بهتر است: گوش دادن به آهنگ‌های ملایم در سطوح پایین هنگام رانندگی یا خاموش کردن کامل سیستم صوتی در طول رانندگی طولانی؟

مطالعه‌ای که توسط دانشمندان دانشگاه مموریال در نیوفاندلند انجام شد، نشان داد که زمانی که فردی در حال گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از بلندگوهای ماشین خود است، زمان واکنش به طور متوسط ​​۲۰ درصد کاهش می‌یابد که تمرکز در جاده را دشوارتر می‌کند.

 

هر آنچه در مورد گوش دادن به موسیقی در ماشین باید بدانید

 

همچنین نشان داد که چگونه گوش دادن به آهنگی با سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ BMP (مخفف Beat Per Minute – سرعت اندازه گیری یا تمپو در موسیقی- سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ مربوط به سبک تکنو Techno و ترنس Trance یا خلسه(نوعی از سبک موسیقی رقص الکترونیکی)) می تواند باعث تهاجمی و بی پروایی رانندگان شود. برخی از مردم می گویند که دوست دارند موسیقی پس زمینه داشته باشند، بنابراین از نشستن پشت فرمان خسته نمی شوند.

کارشناسان توصیه می کنند یک لیست پخش از آهنگ هایی ایجاد کنید که حدود ۶۰ تا ۸۰ ضربه در دقیقه(سبک دابdub، ریمیکس‌ های بی‌کلامی از ترانه‌های ساخته‌شده در سبک‌های دیگر) است که میانگین ضربان قلب یک انسان است. ضمن اینکه رانندگان نوجوان باید هنگام رانندگی با وسیله نقلیه آهنگ های مورد علاقه خود را با صدای معقول پخش کنند تا ایمن بمانند.

آیا گوش دادن به موسیقی با سیستم صوتی ماشین می تواند شما را آرام کند؟

این یک واقعیت علمی ثابت شده است که موسیقی می تواند به آرامش شما کمک کند، و اکنون می خواهم به شما بگویم که چگونه موسیقی برای آرامش و مدیریت استرس موثر است: دلیل این است که «قدرت تلقین و همچنین با فعال کردن مناطق خاصی از مغز مانند آمیگدال، مخچه یا قشر سینگولات، بسته به سرعت، پتانسیل ایجاد تغییرات خلقی را در شنوندگان دارد».

از موسیقی برای قرن ها برای آرام کردن ذهن و کاهش اضطراب استفاده شده است. برخلاف سایر روش‌های آرامش‌بخشی، موسیقی یکی از بهترین‌هاست زیرا نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارد. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط با احساسات و یافتن هماهنگی در درون خود زمانی است که تحت تأثیر استرس های زندگی قرار می گیرید.

مفهوم استفاده از موسیقی به عنوان یک روش جایگزین برای آرامش ممکن است چیزی به نظر برسد که فقط برای افرادی که از نواختن موسیقی در ژانرهایی مانند کلاسیک، جاز و غیره لذت می‌برند، کاربرد دارد، اما تحقیقات بیشتر نشان داد که تقریباً هر نوع آهنگ ملایم به دلیل اثرات آرام بخش خود که می تواند عضلات فرد را حتی در هنگام رانندگی تسکین دهد(ریلکس شدن) معجزه می کند.

 

وقتی در ماشین خود به موسیقی گوش می دهید، آیا شما را تحریک می کند؟

یک سیستم صوتی خوب برای تضمین بهترین تجربه شنیداری ممکن، ضروری است. اگر نمی توانید صداها را به وضوح بشنوید، گوش دادن به لیست های پخش مورد علاقه خود فایده ای ندارد. اکثر وسایل نقلیه با کیفیت صدای مناسبی عرضه می شوند، اما به عنوان صاحب خودرو، مهم است که صدای آن را فقط یک درجه دیگر بلند کنید!

گوش دادن به موسیقی در یک سیستم استریوی خوب می تواند به شما کمک کند تا مهارت های شناختی و حرکتی خود را بهبود ببخشید و همچنین می تواند در هنگام مواجهه با شرایط ناخوشایند ترافیک، خلق و خوی بد و عصبی را آرام کند.

موسیقی بر همه چیز تأثیر می گذارد، از حال و هوای ما، ذائقه غذاها و نوشیدنی ها، احساس ما نسبت به خود یا حتی اطرافیانمان، به همین دلیل برای رانندگان مهم است که راهی داشته باشند که آهنگ های خود را در ماشین خود نیز خوب گوش دهند.

 

هر آنچه در مورد گوش دادن به موسیقی در ماشین باید بدانید

 

چگونه از حواس پرتی در رانندگی جلوگیری کنیم؟

یکی از چیزهایی که همه ما به محض اینکه خود را پشت فرمان می گذاریم باید آن را کنترل کنیم این است که چقدر سریع استفاده نکردن از تلفن همراه برای ما غیرممکن می شود. تلاش برای پخش موسیقی در ماشین یکی از آن فعالیت هایی است که تمرکز ما را از جاده دور می کند.

حواس پرتی رانندگی موضوعی جدی است که در چند سال اخیر شاهد تعداد نگران کننده ای از مرگ و میر بوده ایم. استفاده از دستگاه های تلفن همراه در هنگام رانندگی می تواند کشنده باشد، و مهم است که مطمئن شوید همیشه آگاهی کامل نسبت به رانندگی دارید.

بدیهی است که همه ما برابر خلق نشده‌ایم و افرادی هستند که این توانایی رانندگی را دارند و با توانایی ذاتی برای چند کار به دنیا آمده‌اند. اما چرا خطر تصادف را بپذیرید وقتی که در حال ارسال پیامک یا بازی با تلفن خود هستید؟

این جایی است که ایجاد یک لیست پخش موسیقی وارد بازی می شود – به خصوص اگر در یکی از موارد مورد علاقه من مانند Spotify یا Youtube باشد. فناوری جدیدتر در برنامه‌های پخش جریانی این امکان را برای رانندگان فراهم کرده است تا زمانی که پشت فرمان هستند تمرکز خود را حفظ کنند و نگران از دست دادن موسیقی های مورد علاقه خود یا عدم دسترسی به آهنگ‌های عالی و جذاب هنگام رانندگی در مسافت‌های طولانی نباشند.

آیا باید موسیقی را در یک برنامه پخش کنید یا از ایستگاه های رادیویی استفاده کنید؟(این امکان در ایران نیست)

 ایجاد یک لیست پخش در برنامه پخش موسیقی مورد علاقه شما می تواند تضمین کند که آهنگ های عالی برای سرگرم کردنتون حین رانندگی دارید. بهترین برنامه‌ها امکان ذخیره آهنگ‌ها را در فهرست‌های مورد علاقه فراهم می‌کنند، بنابراین در صورت نیاز به راحتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرده و تا حد امکان زمان کمتری را از حواستان حین رانندگی صرف کرد، مهم نیست که هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را جا به جا می‌کنیم!

 یکی از معایب گوش دادن به موسیقی در ایستگاه های رادیویی این است که دائماً توسط آن ها وقفه های طولانی تبلیغاتی قطع می شود. اگر می‌خواهید از آهنگ‌های بی‌وقفه لذت ببرید، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد که برای اشتراک ماهانه با سرویس پخش انتخابی خود ثبت‌نام کنید. در این صورت شما موسیقی را بدون تبلیغات می شنوید و به محتوای انحصاری خود دسترسی خواهید داشت!

 بهترین راه برای گوش دادن به موسیقی در ماشین چیست؟

گوش دادن به موسیقی در ماشین یکی از بهترین راه‌ها برای کوتاه‌تر جلوه دادن رانندگی های طولانی مدت است. با این حال، موارد مختلفی وجود دارد که باید قبل از شروع تجربه صوتی خود در نظر بگیرید.

اول از همه، آیا سیستم صوتی ماشین شما بلوتوث دارد؟ اگر چنین است، پس به سادگی روشن کردن برخی آهنگ‌ها از برنامه‌هایی مانند Spotify و اتصال به دستگاه خود از طریق بلوتوث است. در غیر این صورت، همچنان می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های زیر، دستگاه خود را به سیستم صوتی خودروی خود متصل کنید:

جفت کردن تلفن با استفاده از بلوتوث

یکی از مزایای جفت کردن دستگاه ها با استریو(سیستم صوتی خودرو) این است که برای اتصال آنها به کابل نیازی ندارید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلوتوث خود را روشن کنید و نام موبایل خود را در ماشین خود پیدا کنید. سپس، دکمه جفت شدن را فشار دهید تا در نهایت با استریو جفت شود.

اگر در زمینه فن آوری، اطلاعات کافی ندارید یا در تشخیص چشمی الکترونیک مهارت ندارید، ممکن است این فرآیند کمی دشوار باشد، اما نگران نباشید!

با کمی جستجو در اینترنت به راحتی می توانید با دستورالعمل‌های گام به گام فرآیند جفت سازی تلفن همراه خود با سیستم صوتی خودرو آشنا شوید.

کانکتور کمکی مستقیماً روی تلفن شما

کانکتورهای کمکی کابل هایی هستند که سیگنال صوتی را به دستگاه های شما متصل می کنند. آنها شکل های مختلفی دارند، بنابراین مهم است که بدانید قبل از خرید به چه نوع اتصال دهنده ای نیاز دارید.

این کابل ها معمولاً دارای کد رنگی هستند، بنابراین می دانید کدام یک به کجا متصل نمایید.

رایج ترین رنگ های این کابل ها قرمز، سفید و زرد است. این در اصل همان کابلی است که برای هدفون از آن استفاده می کنند.

 خرید آداپتور بلوتوث خارجی

یک آداپتور بلوتوث به درگاه AUX خودرو شما متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد به صورت بی‌سیم آهنگ‌های بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی را با اتصال بلوتوث پخش کنید. این یک فرآیند نصب آسان دارد که می توانید به سرعت آن را تکمیل کنید و باعث می شود در کمترین زمان به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید.

دیگر لازم نیست نگران سیم ها یا داشتن داشبورد نامرتب به خاطر این همه کابل باشید.

کافی است آن را به پورت aux-in وصل کنید و بدون هیچ زحمتی از پخش بی سیم لذت ببرید! به علاوه، با اکثر خودروهای موجود در بازار امروز سازگار است – حتی اگر مدل های قدیمی باشند.

استفاده از کانکتور USB برای همگام سازی تلفن

کانکتورهای USB برای انتقال داده عالی هستند، اما مشکلات و محدودیت های خود را دارند.

همچنین به شما این امکان را می دهد که به صدایی با کیفیت بهتر گوش دهید. این به این دلیل است که نیاز به تبدیل داده را دور می زند، که می تواند منجر به افزایش کیفیت صدا و نرخ فرکانس پخش بالا تری شود.

دریافت یک دستگاه فرستنده FM اضافی

فرستنده های FM راهی عالی برای لذت بردن از آهنگ های مورد علاقه خود بدون نگرانی در مورد حمل آیپاد یا دستگاه های دیگر هستند.

آنها کوچک هستند و استفاده از آنها آسان است، بنابراین می توانید آنها را در هر جایی با خود ببرید. و نیازی به باتری ندارند! شما فقط آن را به جا فندکی ماشین خود وصل کنید و با ایستگاه مورد نظر خود تنظیم کنید. به نظر شما این نمی تواند آسان تر باشد!

 

هر آنچه در مورد گوش دادن به موسیقی در ماشین باید بدانید

نتیجه گیری

هنگامی که در حال پخش موسیقی خود یا گوش دادن به آهنگ های مختلف از بلندگوهای وسیله نقلیه خود هستید، هنگام رانندگی ایمن ماندن و آرامش داستن آسان است.

به عنوان یک راننده، باید مطمئن شوید که همیشه از رانندگی با حواس پرتی اجتناب می‌کنید، زیرا می‌تواند خطرناک باشد.

اگر واقعاً از گوش دادن به موسیقی های جذاب در ماشین خود لذت می برید، زمان آن رسیده است که برخی از ارتقاها و اضافات سیستم صوتی خودروی خود را شروع کنید.

باید سعی کنید یک ساب ووفر و یک آمپلی فایر اضافه کنید تا صدا حتی برای کسانی که درست پشت سر شما نشسته اند با کیفت پخش شود و به اندازه کافی بوم کند!

 

منبع: https://youramazingcar.com/listening-to-music-in-the-car/